Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty EuroNCAP: bezpečí pro děti

  11:30aktualizováno  11:30
Nejen nová Škoda Superb prošla úspěšně květnovými crashtesty. V posledním kole rozbíjeli technici EuroNCAP také Audi A4, Citroën Berlingo, Ford Kuga, Hyundai i10, Seat Ibiza a Volkswagen Transporter. Všechna auta bez výjimky si odvážejí čtyři hvězdičky za ochranu dětí v autosedačce, což je dobrý výsledek. Na maximálních pět hvězdiček v celé historii crashtestů nedosáhl prozatím nikdo.

Crashtest Ford Kuga | foto: EuroNCAP

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
CRASHTEST NOVÉ ŠKODY SUPERB

Audi A4
Novinka se čtyřmi kruhy na čumáku si odváži maximální pětihvězdičkové hodnocení za ochranu posádky. K ochraně posádky neměli technici žádné připomínky. Čtyři z pěti hvězdiček dostala A4 za ochranu dětí v doporučené autosedačce. Když dojde ke střetu s chodcem, má neoplechovaný účastník provozu dvouhvězdičkovou šanci, což je průměr (maximum jsou 4 hvězdy).

VIDEO CRASHTESTU AUDI A4

CRASHTEST Audi A4
ochrana posádky (max 5*) 5*****
ochrana chodců (max. 4*) 2**
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
G0/1 ISOFIX
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
G0/1 ISOFIX

Citroën Berlingo
Oproti předchozímu berlingu, které prošlo crashtesty v roce 2005, si francouzská dodávka polepšila o pouhou jednu hvězdu. Tu získala navíc v disciplíně ochrany dětí.

Dospělou posádku ochrání se čtyřhvězdičkovým bezpečím. Stejný počet hvězd dostalo berlingo za ochranu dětí v doporučené autosedačce. Dvě hvězdy si berlingo odváží za ochranu chodců.

Pro řidiče a vedle sedícího spolujezdce může být nebezpečná konstrukce přístrojové desky, kde hrozí zranění kolen a stehenních kostí. Stojí za pozornost, jak si berlingo vedlo při bočním nárazu. Ač nemá boční airbagy, dosáhlo na 15 bodů ze 16 možných.

VIDEO CRASHTESTU CITORËNU BERLINGO

CRASHTEST Citroën Berlingo
ochrana posádky (max 5*) 4****
ochrana chodců (max. 4*) 2**
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Romer Baby safe
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Romer Duo Plus

Ford Kuga
Kuga obdržela pět hvězdiček za ochranu dospělých, čtyři hvězdičky v testu bezpečnosti dětských pasažérů a tři hvězdičky za ochranu chodců.

Kuga si vysloužila zvláštní pochvalnou zmínku za tuhost skeletu v protokolu z bočního nárazu, který absolvovala se stoprocentním bodovým ziskem. Testované auto naopak lehce zaváhalo při čelním nárazu. Malý tlak při plnění airbagu šoféra způsobil, že jeho hlava přišla do kontaktu s volantem.

Jedním z nejobtížnějších úkolů, před jaké byli konstruktéři postaveni, bylo vyvinout přední nápravnici, která by se při čelním nárazu kontrolovatelně oddělila od karoserie. "Tím, že se nápravnice při určeném zatížení oddělí, dochází k oslabení akcelerace uvnitř prostoru pro cestující – ti potom nejsou vystaveni tak velkým silám," vysvětluje Ford.

VIDEO CRASHTESTU FORDU KUGA

CRASHTEST Ford Kuga
ochrana posádky (max 5*) 5*****
ochrana chodců (max. 4*) 3***
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Roemer Baby-safe ISOFIX
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Roemer Duo

Hyundai i10
Miniaturní korejské auto si vedlo v crashtestech dětí a chodců velmi dobře. Za ochranu dětí dostal Hyundai i10 čtyři a za "chodce" tři hvězdičky. Za ochranu posádky obdržel hvězdičky čtyři, což je v této kategorii průměr.

Model, který nahradil hranatý Atos, měl motor 1,1 l. Slabě chráněný je hrudník řidiče, přední cestující také ohrožují některé části přístrojovky.

VIDEO CRASHTESTU HYUNDAIE i10

CRASHTEST Hyundai i10
ochrana posádky (max 5*) 4****
ochrana chodců (max. 4*) 3***
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Britax Römer Baby safe Plus
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Britax Römer Duo Plus

Seat Ibiza
Španělská novinka si odváží pět hvězdiček za ochranu cestujících, čtyři za ochranu dětí a tři hvězdičky v oblasti bezpečnosti chodců.

Testovaným modelem byl Seat Ibiza 1.4 16V Reference vybavený čtyřmi airbagy. Nová ibiza prošla čelními a bočními nárazovými testy a bočním nárazem do sloupu. V hodnocení bezpečnosti cestujících udělili komisaři EuroNCAP nové Ibize 14 ze 16 možných bodů, v obou bočních crashtestech získala nová ibiza dokonce plný počet bodů. V součtu to znamená 34 bodů a pět hvězdiček.

Bezpečnost dětí byla ohodnocena 38 body a čtyřmi hvězdičkami EuroNCAP. Výborné tři hvězdičky EuroNCAP dostal malý seat za zisk 19 bodů v oblasti ochrany chodců.

VIDEO CRASHTESTU SEATU IBIZA

CRASHTEST Seat Ibiza
ochrana posádky (max 5*) 5*****
ochrana chodců (max. 4*) 3***
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Fair G0/1 Isofix
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX

Volkswagen Transporter T5
Posledním autem rozbíjeným v nejčerstvější várce crashtestů EuroNCAP byl VW Transporter. Dodávka od Volkswagenu není právě novinkou, na trhu je už od roku 2003.

Nohy posádky vpředu ohrožuje přístrojovka, v nebezpečí je také hrudník spolujezdce. Skvěle si naopak transporter vedl v bočním nárazu. V konečném účtování dostal za ochranu posádky 4 hvězdy. Stejné hodnocení si T5 odváží za ochranu dětí, v obou případech je to o hvězdu méně, než je možné maximum. Ochrana chodců v případě střetu je ovšem velmi špatná, transporter dosáhl v laboratořích EuroNCAP pouze na jednu hvězdičku.

VIDEO CRASHTESTU VW TRANSPORTER

CRASHTEST Volkswagen Transporter T5
ochrana posádky (max 5*) 4****
ochrana chodců (max. 4*) 1*
ochrana dětí (max. 5*) 4****
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Bobsy G0/1 ISOFIX
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Bobsy G0/1 ISOFIX

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.