Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty EuroNCAP: budoucnost pro děti

  18:33aktualizováno  18:33
Výsledky nejčerstvější várky crashtestů prováděných sdružením EuroNCAP byly zveřejněny v Aténách. Do "klubu pětihvězdičkových" přibyly další dva automobily - protentokrát se vytáhla malá MPVčka. V ochraně chodců se též žádná revoluce neudála...

 I nadále bude nejrozumnější se mít před auty na pozoru a přenechat jim silnice. Naopak změnou, která by neměla zůstat bez povšimnutí je nová kategorie hodnocení - ochrana dětských pasažérů.

Nový test obsahuje opět čelní a boční náraz. Bodové ohodnocení (a následně přidělený počet hvězdiček - maximum je 5) získávají vozy v závislosti na schopnosti zabránit vážným poraněním dítěte, které je usazené ve výrobcem doporučované dětské sedačce. Je nutno poznamenat, že bodové ohodnocení se vztahuje vždy pouze na kombinaci určité (doporučené - testované) sedačky a příslušného automobilu. Body tedy nehodnotí automobil, či sedačku zvlášť. EuroNCAP zdůrazňuje, že testovaný automobil může s jinou dětskou sedačkou dosahovat odlišných výsledků a naopak, testovaná sedačka umístěná v jiném automobilu může dosahovat jiného stupně ochrany.

Vítězů podzimního kola testů je více, v "klasických" disciplínách si nejlépe vedl VW

Program hodnocení ochranných vlastností automobilů při kolizích Euro NCAP byl spuštěn v roce 1997, jeho partnery jsou velké národní autokluby a řada národních i nadnárodních institucí.

Touran, který dosáhl na pět hvězdiček (z pěti) za ochranu posádky a tři za ochranu chodců (z maximálních čtyř). Na lesku mu však ubírá fakt, že "v dětech" touran totálně propadl a neodnesl si ani jednu hvězdičku. Dalším premiantem je nový Renault Scénic, který si odnesl 5 hvězd "za posádku", oproti touranu ztrácí 1 hvězdičku v ochraně chodců - má tak "standardní" 2. Z crashtestů na ochranu dětí si pak odnesl hvězdičky 3, což odpovídá výsledkům ostatních hodnocených. Třetí vůz, který stojí za zmínku je opět malé MPV - Ford Focus C-Max. V "klasických disciplínách" sice skončil s dnes už standardními výsledky 4/2. Kde ovšem ohromil byla nová disciplína - děti. V kombinaci se sedačkou, kterou výrobce pro c-max doporučuje, vyšlo Fordovo MPV ze všech testovaných vozů nejlépe a odnáší si 4 hvězdičky z 5.

Na opačném konci skončil další Renault - praktické kangoo si odneslo pouhé dvě hvězdy za ochranu dítěte v dětské sedačce a jednu za ochranu chodců. Všichni ostatní dosáhli alespoň na 3 hvězdy.

Ke zbytku "testovaného pole" řekněme, že co do ochrany cestujících si vedli bezvýjimky na 4 hvězdičky. Bohužel se opět potvrdilo, že na ostatní, neoplechované účastníky silničního provozu výrobci automobilů stále příliš ohledů neberou. Mimo zmiňovaného touranu nikdo nepřekročil hranici 2 hvězdiček. Nová disciplína - ochrana dětí, skončila relativně dobře, mohla by být novým podnětem pro automobilky při přemýšlení nad bezpečností svých výtvorů.  Nově ustaveným standardem jsou 3 hvězdičky (maximum je 5).

Výsledky crashtestů EuroNCAP:

Vůz ochrana cestujících ochrana chodců ochrana dětí
Mazda 6 **** * ***
Audi A3 **** * ***
Citroën C2 **** ** ***
Mazda 2 **** ** ***
Toyota Previa **** * ***
Ford Focus C-MAX **** ** ****
Renault Scénic ***** ** ***
Renault Kangoo **** * **
VW Touran ***** ***
Jeep Cherokee **** *

Novinka ze zámoří

Podle posledních informací se Americký úřad pro bezpečnost a dopravu (NHTSA) rozhodl změnit podmínky provádění crashtestů.

Podle nových regulí by od roku 2007 měly rychlosti, při kterých se crashtesty provádějí, narůst. Pro čelní náraz by rychlost vzrostla ze stávajících 30 mil/h (48 km/h) na 50 mil/h (80 km/h), bourat by se mělo do nové, lehčí, deformovatelné bariéry, jejíž parametry jsou bližší automobilu. Pro boční nárazy by pak namísto stávajících 29 mil/h (47 km/h) kolize nastávala v 33 mílích za hodinu (53 km/h). I zde by měla být zkonstruována nová, deformovatelná bariéra, namísto stávající tuhé.   

Audi A3 - crashtest EuroNCAP

Citroën C2 - crashtest EuroNCAP

Ford Focus C-MAX - crashtest EuroNCAP

Mazda 2 - crashtest EuroNCAP

Mazda 6 - crashtest EuroNCAP

Renault Kangoo - crashtest EuroNCAP

Renault Scénic - crashtest EuroNCAP

Toyota Previa - crashtest EuroNCAP

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Škoda Yeti 1,4 TSI / 92 kW
Škoda Yeti 1,4 TSI / 92 kW

r.v. 2016, naj. 22 276 km, benzín
457 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.