Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty: malé kabriolety neskýtají dost bezpečí

aktualizováno 
Když se při nehodě malý kabriolet přetočí přes střechu, ocitá se jeho posádka v ohrožení. Německý autoklub ADAC vyzkoušel ve speciálním crashtestu tři vozy se stahovací střechou – Mini, Peugeot 207 CC a Citroën Pluriel.

Crashtest Citroënu Pluriel | foto: ADAC

Ve zkušebně je technici ADAC rozkutáleli a zjistili, že potřebují pevnější sloupky okolo čelního skla a lepší ochranné systémy pro případ převrácení.

Zatímco malý Citroën nemá podle ADAC prakticky žádný takový systém, Mini se může pochlubit alespoň pasivním zařízením a Peugeot dokonce dostal od konstruktérů aktivní ochranu, která přichází ke slovu právě při nehodě.

ADAC sledoval, jakému riziku čelí při převrácení cestující na předních i zadních sedadlech.

Nejlépe obstál Peugeot 207 CC. Jeho výsuvné oblouky za zadními sedadly nejúčinněji ochránily ve zkouškách hlavy pasažérů sedících vzadu.  Naopak nedostatky test odhalil v prostoru předních sedadel. Okenní sloupky nezůstaly pevné a neochránily řidiče a spolujezdce tak, jak by měly.

Mini Cabrio má na rozdíl od testovaného peugeotu oblouky za zadním sedadly vysunuté směrem ven napevno. Podle ADAC však ochrání jen osoby do výšky 175 centimetrů. Z trojice testovaných aut představilo Mini nejpevnější přední sloupky, ale dobrý výsledek zhatil špatně fungující bezpečnostní pás. Figurína zastupující spolujezdce tak nebezpečným způsobem vyklouzla ze sedadla.

Nejhorší výsledek si z testu odnesl Citroën C3 Pluriel. Přední sloupky byly sice pevnější než u v tomto ohledu nejhoršího Peugeotu 207 CC, ale správně opět nezafungovaly pásy a zadní pasažéři nemají při převrácení k dispozici potřebnou ochranu hlavy.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.