Crash testy Euro NCAP z května 2012 - BMW 3

Crash testy Euro NCAP z května 2012 - BMW 3 | foto: Euro NCAP

Crash testy: pět hvězd pro hyundai z Česka a slovenský peugeot

  • 19
V nejnovější sérii crash testů tentokrát organizace Euro NCAP testovala čtveřici vozů. Všechny získaly maximální hodnocení pět hvězd, a to i navzdory novému vyššímu limitu v oblasti ochrany chodců.

Výsledek je potěšující i z toho důvodu, že každý ze čtyř testovaných vozů spadá do jiné kategorie. Trojkové BMW ukazuje, že bezpečnost není pro sedany střední třídy žádný problém, ba naopak. Ve slezských Nošovicích vyráběný Hyundai i30 zastupuje kompaktní třídu, Mazda CX-5 pak zase SUV, která často mívají problém s ochranou chodců. Peugeot 208 vyráběný mimo jiné ve slovenské Trnavě pak reprezentuje malá auta.

Crash testy Euro NCAP květen 2012

BMW 3
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 95 %
ochrana dětí: 84 %
ochrana chodců: 78 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Hyundai i30
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 90 %
ochrana chodců: 67 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Mazda CX-5
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 94 %
ochrana dětí: 87 %
ochrana chodců: 64 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Peugeot 208
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 88 %
ochrana dětí: 78 %
ochrana chodců: 61 %
bezpečnostní prvky: 83 %

Pro letošní rok nejvíce znesnadňuje autům zisk maximálního hodnocení kategorie ochrany chodců, kde je nově potřeba skóre vyšší než 60 procent. To bylo vloni pro většinu vozů nedostižné. Jak se ale zdá, výrobci se na letošní sezonu připravili lépe. Vynikající výsledek zaznamenalo především BMW 3, které v oblasti ochrany chodců získalo 78 procent bodů. A to auto nemá aktivní kapotu, která k dosažení limitu pomáhá mnohým jiným větším vozům. Aktivní kapota se při střetu nadzdvihne a zvětší tak volný prostor nad motorem. Padající tělo tak má víc místa na její deformaci, více čtěte zde

BMW získalo výborné skóre i v ostatních oblastech, v ochraně dospělých pasažérů je to 95 procent, v ochraně dětí 78 procent. Ve všech případech je to nejvíce z testované čtveřice, musíme ale brát v potaz fakt, že výsledky mezi kategoriemi by neměly být porovnávány. I tak je ale jasné, že BMW 3 poskytuje výbornou ochranu posádky. V oblasti bezpečnostních systémů dostalo auto 86procentní hodnocení, stejně jako Hyundai a Mazda. S Mazdou pojí BMW přítomnost autonomního systému pro krizové brzdění.

SUV od Mazdy si vedlo skvěle především při bočním nárazu do sloupu, kde získalo plný počet bodů. To se žádnému jinému z testované čtveřice vozů nepodařilo. V oblasti ochrany chodců jí patří 64 procent, což je na SUV opravdu velmi dobrý výkon.

Kompaktní Hyundai i30 z testovaných vozů dosáhl nejlepšího skóre v úrovni ochrany dětí usazených v doporučené sedačce (90 %). V oblasti ochrany chodců získala "i-třicítka" 67 procent. Automobilka modelem i30 pokračuje v sérii pětihvězdičkových výkonů, už jich má na kontě sedm v řadě.

Jen velmi těsně se k pěti hvězdičkám dostal Peugeot 208, který v oblasti ochrany chodců získal 61 procent bodů, tedy jen procento nad potřebné minimum. Celkový výsledek peugeotu je velmi povzbudivý především proto, že ukazuje, že i výrazně lehčí vozy než doposud mohou dosahovat vysoké úrovně pasivní a aktivní bezpečnosti. V průměru oproti předchozí generaci o 110 kilogramů lehčí auto neztratilo nic ze své pevnosti konstrukce, při nárazu pak musí deformací rozkládat menší množství energie.