Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modrý Mauricius mezi motorkami jde do dražby. Cena je 15 milionů korun

aktualizováno 
Americký veterán Crocker V-twin je ve světě motocyklů podobnou legendou, jako je mezi sběrateli známek Modrý Mauricius. V aukci Bonhams se za motocykl se sériovým číslem 36-61-8 očekává překročení hranice půl milionu dolarů. Odhadovaná finální cena bude v přepočtu asi 15 milionů korun.

Legendární Crocker jde na jaře do dražby, továrna v Kalifornii jich vyrobila necelou stovku. | foto: www.bonhams.com

V letech 1936 až 1942 se v Los Angeles vyrobila necelá stovka Crockerů a motorky patřily k technické špičce své doby. Kalifornská továrna Crocker začala s výrobou závodních jednoválců, na závody do vrchu to ale chtělo dvouválec. Závodník Gene Rhyne proto navrhl odvážný V-twin o objemu 1000 cm³ s hemisférickými hlavami „Hemi-head“, který díky výkonu 55-60 koní okamžitě trumfl konkurenční čtyřicetikoňové indiany a harleye.

Fotogalerie

Na zakázku dokonce vzniklo i několik motocyklů s navýšeným zdvihovým objemem na 1491 ccm, které se tak na dlouhou dobu staly největšími sériově vyráběnými motory meziválečných let. Továrna dokonce zveřejnila reklamu „Pokud Vás porazí Indian nebo Harley, přivezte nám motocykl zpátky a my vám vrátíme peníze.“ Nikdo ze zákazníků prý této možnosti nemusel využít.

Bohužel, druhá světová válka znamenala konec výroby dvouválců a značce Crocker nepomohla ani změna výrobního programu na výrobu prvních skútrů Scootabout, kterých také vzniklo pouhých asi 30-40 kusů. V roce 1942 výroba končí, protože na rozdíl od Indianu a Harleye nedosáhl Crocker na válečné kontrakty a po válce se mu již nepodařilo obnovit výrobu motocyklů. Místo nich továrna začala vyrábět součástky pro letouny Douglas Aircraft.

Legendární Crocker jde na jaře do dražby. V jarní aukci Bonhams se za motocykl očekává překročení hranice půl milionu dolarů.

Legendární Crocker jde na jaře do dražby. V jarní aukci Bonhams se za motocykl očekává překročení hranice půl milionu dolarů.

Díky špičkové kvalitě a technickému náskoku ve své době patří motocykly Crocker k nejdražším a nejobdivovanějším veteránům, po jakých dnes motorističtí nadšenci touží. V poslední aukci v 2006 v New Yorku byl Crocker „Hemi-head“ V-Twin z roku 1937 vydražen za 276 500 dolarů.

Dnes už na světě zbývá pouhých sedm těchto speciálních modelů s hlavou válců ve tvaru polokoule, a právě proto se na lednové aukci Bonhams v Las Vegas očekává dosažení rekordní prodejní ceny hodně přes půl milionu dolarů.

Autoři:




Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ducati Diavel Strada +
Ducati Diavel Strada +

r.v. 2015, naj. 7 900 km
349 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.