Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossblade: další hračka od Smartu

  8:48aktualizováno  8:48
Necelý rok po ženevském autosalonu 2001, kde Smart prezentoval odvážný kabriolet jen jako koncept s nejasnou budoucností, se extravagantní novinka dostává do výroby. Dle představitelů americko-německého výrobce se tak stalo především kvůli obrovskému zájmu veřejnosti, který loňská studie vzbudila. Přesto však k evropským zákazníkům poputuje omezené množství -pouze 2 tisíce exemplářů. Češi v tuzemsku Smarty zatím koupit nemohou.

Neobvyklý miniautomobil nemá střechu ani dveře, navíc chybí i klasické přední sklo. To je nahrazeno nízkým štítem, jenž zabraňuje nepřiměřenému proudu vzduchu podobně, jako je tomu u motocyklů. Tyto úpravy však dle výrobce nijak neubírají na bezpečnosti crossbladu. "Kostra i podvozek byly oproti civilní verzi Smartu ještě více vystuženy. Absence dveří se zákazník také nemusí obávat, neboť proti bočnímu nárazu dostatečně chrání silné torzní tyče," prohlásil mluvčí společnosti Smart.

Autíčko crossblade, jež je určeno především pro moderní mladé řidiče, bude vybavováno známým turbomotorem Suprex ze současně vyráběných verzí. Agregát disponuje 70-ti koňskými silami a točivý moment vrcholí na 100 Nm. Tyto parametry by sice lehkému autíčku dovolily jet rychleji než 135 km/h, ale z důvodu bezpečnosti inženýři výrobce rychlost na této hodnotě elektronicky omezili. Atraktivní vzhled dodávají crossbladu šestnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami 195/40 vpředu a 215/35 vzdadu.

První Evropané usednou do kokpitu minivozu v červnu letošního roku, ale exempláře z omezené série musí zamlouvat již od pátého března. Později by se na ně prý již nemuselo dostat. Sranda na silnici v podobě crossblade přijde v EU průměrně na nemalých 21 tisíc euro.

Pocit motocyklisty při zachovaném bezpečnostním standartu běžných minivozů bude moci prožívat 2 tisíce zákazníků.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.