Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossover Concept: terénní mini je tady

aktualizováno 
Mini, které už v druhé novodobé generaci vysvětluje řidičům, že malé auto může znamenat velkou zábavu, si obouvá módní pohorky a vyráží do lehkého terénu. Do Paříže se chystá prozatím jen jako koncept, který rád jezdí mimo bezpečí asfaltového koberce. Dali mu typické jméno: Crossover, tedy auto, které má od každého něco...

MINI Crossover Concept | foto: MINI

Jízdní vlastnosti motokáry, mrštnost, obratnost, hravost... jak chce s těmito charakteristikami mini uspět v terénu, se dozvíme až časem. Minimálně na fotkách to "minískovi na polňačky" docela sluší. Klasické třídveřové mini, kabriolet a stylový kombík doplní terénní verze přibližně za dva roky.

MINI Crossover Concept

Crossover Concept je vzdálený příbuzný kombíkového miniho, kterému se říká Clubman. S délkou ovšem přerostl čtyři metry a je tak nejdelším "minískem" všech dob. Široký je 1 830 a vysoký 1 598 milimetrů. Rozvor má velkorysých 2 606 milimetrů, což je třeba víc než u Škody Octavia.

Jinak se to také má s dveřmi. Clubman má svých pět dveří rozmístěno po karoserii všelijak. Terénní koncept je v tomto ohledu konvenčnější: na jedné straně jsou dveře spořádaně vyrovnané za sebou.

MINI Crossover Concept

Na druhé se velké dveře řidiče otevírají tak, jak jsme zvyklí, ty menší zadní se pak odsouvají vzad jako u dodávek a chybí středový (B) sloupek. A jediný díl dveří kufru se otevírá na mohutném rameni doprava. Místo plechu najdeme v rámu střechy uchycené plátno. Odsouvat ji můžete vpřed i vzad.

Kromě terénního zevnějšku se také pracovalo na technice. Motor pohání všechna čtyři kola, také světlá výška je větší. Více podrobností však BMW jako majitel značky MINI neprozradilo.

MINI Crossover Concept

Interiér je čtyřmístný, jednotlivá křesla od sebe vpředu i vzadu odděluje mohutný středový panel přístrojovky, který probíhá až dozadu. Je navržený tak, aby na něj výletníci mohli přichytit všechno, co potřebují mít v dosahu. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 13 centimetrů.

Centrem všeho je ovšem glóbus umístěný uprostřed přístrojové desky v místech, kde má normální mini velký ciferník tachometru. Laser promítá do velké koule buď obraz našeho bydliště na třetí planetě sluneční soustavy, nebo další potřebné informace rozmístěné v různých hloubkách a svítící s odlišnou intenzitou v závislosti na jejich důležitosti.

MINI Crossover Concept

Každá z hemisfér zobrazuje jiné obrázky v závislosti na úhlu pohledu. Řidič a spolujezdec si tedy mohou zvolit každý svou zábavu. Miniglóbus pojmenovaný MINI Center Globe se ovládá buď přes dotykovou vrstvu, kterou je pokrytý, speciálním kulovým ovladačem přímo na volantu, nebo tlačítky na středovém panelu. Spolujezdec pak "své" funkce ovládá speciálním ovladačem, který se vysouvá z přístrojovky.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.