MINI Crossover Concept | foto: MINI

Crossover Concept: terénní mini je tady

  • 4
Mini, které už v druhé novodobé generaci vysvětluje řidičům, že malé auto může znamenat velkou zábavu, si obouvá módní pohorky a vyráží do lehkého terénu. Do Paříže se chystá prozatím jen jako koncept, který rád jezdí mimo bezpečí asfaltového koberce. Dali mu typické jméno: Crossover, tedy auto, které má od každého něco...

Jízdní vlastnosti motokáry, mrštnost, obratnost, hravost... jak chce s těmito charakteristikami mini uspět v terénu, se dozvíme až časem. Minimálně na fotkách to "minískovi na polňačky" docela sluší. Klasické třídveřové mini, kabriolet a stylový kombík doplní terénní verze přibližně za dva roky.

MINI Crossover Concept

Crossover Concept je vzdálený příbuzný kombíkového miniho, kterému se říká Clubman. S délkou ovšem přerostl čtyři metry a je tak nejdelším "minískem" všech dob. Široký je 1 830 a vysoký 1 598 milimetrů. Rozvor má velkorysých 2 606 milimetrů, což je třeba víc než u Škody Octavia.

Jinak se to také má s dveřmi. Clubman má svých pět dveří rozmístěno po karoserii všelijak. Terénní koncept je v tomto ohledu konvenčnější: na jedné straně jsou dveře spořádaně vyrovnané za sebou.

MINI Crossover Concept

Na druhé se velké dveře řidiče otevírají tak, jak jsme zvyklí, ty menší zadní se pak odsouvají vzad jako u dodávek a chybí středový (B) sloupek. A jediný díl dveří kufru se otevírá na mohutném rameni doprava. Místo plechu najdeme v rámu střechy uchycené plátno. Odsouvat ji můžete vpřed i vzad.

Kromě terénního zevnějšku se také pracovalo na technice. Motor pohání všechna čtyři kola, také světlá výška je větší. Více podrobností však BMW jako majitel značky MINI neprozradilo.

MINI Crossover Concept

Interiér je čtyřmístný, jednotlivá křesla od sebe vpředu i vzadu odděluje mohutný středový panel přístrojovky, který probíhá až dozadu. Je navržený tak, aby na něj výletníci mohli přichytit všechno, co potřebují mít v dosahu. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 13 centimetrů.

Centrem všeho je ovšem glóbus umístěný uprostřed přístrojové desky v místech, kde má normální mini velký ciferník tachometru. Laser promítá do velké koule buď obraz našeho bydliště na třetí planetě sluneční soustavy, nebo další potřebné informace rozmístěné v různých hloubkách a svítící s odlišnou intenzitou v závislosti na jejich důležitosti.

MINI Crossover Concept

Každá z hemisfér zobrazuje jiné obrázky v závislosti na úhlu pohledu. Řidič a spolujezdec si tedy mohou zvolit každý svou zábavu. Miniglóbus pojmenovaný MINI Center Globe se ovládá buď přes dotykovou vrstvu, kterou je pokrytý, speciálním kulovým ovladačem přímo na volantu, nebo tlačítky na středovém panelu. Spolujezdec pak "své" funkce ovládá speciálním ovladačem, který se vysouvá z přístrojovky.