Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cruze: bezpečné korejské překvapení

aktualizováno 
Ještě před pár lety jsme si z korejských aut utahovali. Daewoo změnilo jméno na Chevrolet, tvrdě zapracovalo a model Cruze je pro posádku jedním z nejbezpečnějších aut, jaká lze koupit.

Malého Chevroletu Aveo byly v roce 2006 plné noviny, když si z nezávislých crashtestů odvezl pouhou jednu hvězdičku. "Za poslední tři roky udělali inženýři Chevroletu chvályhodný pokrok v bezpečnosti," uvádí ve své zprávě společnost EuroNCAP, která v nezávislých crashtestech auta rozbíjí, aby zjistila, jak jsou bezpečná.

Chevrolet Cruze

Cruze je asi nejpovedenějším chevroletem - dříve daewooem - všech dob. Levný sedan překvapil koncem loňska v laboratořích EuroNCAP skvělými výsledky v crashtestech zkoumajících ochranu posádky. Cruze je také vůbec prvním chevroletem, který na pět bezpečných hvězd od EuroNCAP dosáhl. A rovnou se v celkovém hodnocení ochrany dospělých pasažérů dostal na druhé místo v celé historii crashtestů. První místo drží VW Golf. Stojí za pozornost, že v ochraně posádky cruze překonal i svého příbuzného Opela Astru, který je stěžejním modelem německé automobilky.

Může se hodit

Bezpečné a spolehlivé
vozy Chevrolet Cruze
na českém online portálu www.automodul.cz

"Cruze získal maximální počet bodů za zkoušku čelního nárazu s překrytím a za boční náraz do pohyblivé deformovatelné bariéry. Cruze je prvním osobním automobilem, který získal maximální počet bodů současně v obou uvedených zkouškách od začátku hodnocení nárazových testů EuroNCAP v roce 1997," říká Dalibor Klíma, tiskový mluvčí automobilky pro český a slovenský trh.

Bohatá výbava

Cruze je velký sedan za cenu "holé" octavie, s takovou nabídkou přijíždí Chevrolet. Díky pohodlnému podvozku je příjemný na obyčejné každodenní ježdění. Za 326 tisíc základní ceny dostanete skvěle vybavené auto s benzinovým motorem 1,6 litru s šesti airbagy, ABS, stabilizačním systémem, rádiem na CD a dalšími prvky, za které se u konkurence připlácí. Překvapí jen výškově nastavitelný volant, podélné polohování je až ve vyšších verzích. Klimatizace je v základním provedení za 15tisícový příplatek, do ostatních ji dostanete, metalíza je za 11 a půl, automat za třicet tisíc. Záruka je pět let nebo 120 tisíc km.

Chevrolet Cruze

Místa dost

Hranaté řízné tvary dávají 4,6 metru dlouhému autu dojem robustnosti. Mohutná silueta působí majestátně, jak se ostatně na auto jménem Chevrolet sluší. Na mohutné tvary si bude řidič chvíli zvykat, než si "osahá", kde končí a začíná, při parkování ocení zadní parkovací senzory. Nepraktickou drobností je tvarování zrcátek, designéři jim chtěli dát sportovní tvar, takže sestřihli jejich nejdůležitější vnější horní růžky. Velká světla sice vypadají agresivně a moderně, ale mizerně svítí. Noční vyjížďky zrovna milovat nebudete, xenony nejsou ani za příplatek.

V útulné kabině je dost místa. Hlavně ti vpředu si stěžovat nebudou. Dlouhý rozvor zajišťuje dost prostoru v podélném směru, čahouni na zadních sedadlech se ale brzy zarazí hlavou o strop. Vnitřek nepotěší lacinými a tvrdými plasty v interiéru, které jsou náchylné k poškrábání. Přístrojovka je ale na pohled hodně šmrncovní.

Chevrolet Cruze

Hodně se líbí tvarování sedaček. Jsou výrazně profilované a až nečekaně tvrdé. Dobře obejmou tělo a překvapí rozsahem nastavení. Jediný zádrhel čeká ty, kteří mají zadek trochu větší. Tuhé bočnice sedáku je možná budou vzadu trochu tlačit. Hloupost, které si na první pohled nevšimnete, ale časem vás bude zlobit, je umístění velkých kruhových ovladačů klimatizace na stranách panelu. Posádka vpředu jimi kvůli tomu nevědomky otáčí koleny.

Do uvedení pětidveřové hatchbackové verze musí zájemci o cruze vystačit s méně praktickou sedanovitou karoserií. Víko kufru je malé, takže do nízkého 450litrového kufru nenaskládáte rozměrnější náklad. Do kufru navíc trčí předpotopní vzpěry, které by mohly poškodit náklad. A chybí madlo pro zavírání kufru, takže musíte za víko brát z té špinavé strany.

Uveze jen 4 metráky

Pro tahání 1400kilového chevroletu, který překvapivě uveze jen necelých 430 kilo, jsou k mání tři motory. Dva pijí benzin, třetí rád naftu. Testovaná benzinová jedna-osma s výkonem 104 kW (141 k) má raději vyšší otáčky od tří tisíc výš. Má vcelku jadrný zvuk, ale sto čtyřicet koní, které má ukrývat, jí moc nevěříte. Zájemcům o benzinový cruze poradíme, ať se při nákupu projedou i se slabší jedna-šestkou, o tolik hůř nejede.

Chevrolet Cruze

Pětistupňové převodovky benzinových motorů mají docela přesné řazení a líbit se vám bude i krátká hlavice řadicí páky. Řazení je ale trochu ale kostrbaté. Navíc je převodovka nakrátko odstupňovaná. Při stotřicítce točí motor na pětku tři a půl tisíce otáček, které jsou ke všemu ještě docela hlučné. Téměř nezajetá jedna-osmička jezdila v zimním provozu za 7 až 8 litrů.

Pohodová jízda

Cruze postavili na základech nového Opelu Astra. Podvozek chevroletu je nastavený na pohodovou jízdu, zároveň je ale jistý. Měkčí podvozek žehlí silnici, v razantně projeté zatáčce se trochu víc nakloní, ale nevyleká. Vše padne do ruky a auto se chová předvídatelně. Velká kola, která dostanete v nejvyšší výbavě LT, si zrovna netykají s výmoly, když se ale namísto sedmnáctek spokojíte s menšími šestnáctipalcovými ráfky, které dostávají nižší verze, bude podvozek ještě pohodlnější.

Chevrolet Cruze

Velký levný chevrolet je auto pro pohodové každodenní ježdění. Zájemce o auto pro řidičské zážitky zamíří jinam, všem ostatním ale poslouží dobře.

Chevrolet Cruze v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4597 x 1788 x1477 x 2685
objem kufru (l) 450
motor 1,6 benzin 1,8 benzin 2,0 turbodiesel
max. výkon (kW/k) 83/113 104/140 110/150
max. krouticí moment (Nm) 153 176 320
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,5 10,0 10,0
max. rychlost (km/h) 185 200 210
průměrná spotřeba (l/100 km) 6,8 6,8 5,6
základní cena (Kč) 325 900 371 900 384 900





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.