Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cruze: korejské chevrolety už nebudou jen levné

aktualizováno 
Evropské chevrolety jsou stále až moc korejské, i přestože na původní značku Daewoo už v autosalonech dávno zapomněli. Změnit to má nový Chevrolet Cruze.

Chevrolet Cruze | foto: GM

Levný, kvalitní, pohledný - přibližně takhle popisuje svou novinku Chevrolet. Politika lákavých cen se korejským autům s americkou značkou vyplácí, za první půlrok jí vylétly prodeje na starém kontinentu o 23 procent. Cruze má bilanci ještě vylepšit. Novinku budeme potkávat v Evropě a Asii a téměř jistě také v Americe.

Malý sedan - který automobilka označuje módním termínem "čtyřdveřové kupé" - se přijede předvést světu do Paříže začátkem září. Cruze má být autem, které zaujme i jinými kvalitami než jen příznivou cenou.

Stojí na nové platformě Chevroletu, označené jako Delta 2. Jeho míry prozatím automobilka neprozradila, konkurent Fiatu Linea a Toyoty Corolly Sedan ale má být podle prohlášení automobilky širší a delší než většina protivníků.

Šéf designérů Taewan Kim o tvarech nástupce Chevroletu Lacetti prohlásil: "Chtěli jsme udělat velký krok kupředu."

Chevrolet Cruze

Uvnitř nás prý čekají příjemné a kvalitní materiály. Novinka má být dlouhá přibližně 4,6 metru. O pohon se budou starat tři motory.

Na výběr bude mezi benzinovou jedna-šestkou (122 koní) a stočtyřicetikoňovou 1,8 (obě s variabilním časováním ventilů VVT). Turbodiesely reprezentuje stopadesátikoňový dvoulitr, který bude mít 320 kroutících newtonmetrů. Základní převodovkou bude pětistupňový manuál, za příplatek bude šestistupňový automat.
 
Největší americká automobilka General Motors investuje do výroby nového vozu 500 milionů dolarů (přes osm miliard korun). Cruze podle firmy ukáže, že dokáže být zisková v přímém konkurenčním boji s japonskými automobilkami.
 
Vyrábět se bude v montážním závodě GM v Lordstownu, kterému dříve hrozilo uzavření. Do prodeje cruze vyrazí v březnu příštího roku.

Chevrolet Cruze

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.