Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtenář se ptá...oprava bezdušové pneumatiky

  9:52aktualizováno  9:52
František Jirkal z Chodové Plané se před časem napsal, že manželka nechala v pneuservisu opravit píchnuté kolo, na kterém je obutá bezdušová pneumatika. Opravář jí do pláště namontoval duši, a tím oprava skončila. Zaplatila v pneuservisu téměř tři stovky. Čtenář se proto ptá, zda to jde i jinak?

Odborníci míní, že vložení vzdušnice do pláště je jen jedním ze způsobů opravy bezdušové pneumatiky (na boku má označení tubeless). Nepovažují jej však za nejlepší. Druhým způsobem je oprava pláště zvláštním opravným hříbkem nebo tyčinkou, které se zalepí vulkanizačním lepidlem do pneumatiky v místě poškození. Za opravu pomocí duše zaplatí majitel felicie 175 korun za vzdušnici a stokorunu za montážní práce a vyvážení.

Dotazy týkající se obutí automobilů piště na email auto@idnes.cz!
Druhý způsob opravy přijde v případě použití hříbku na 230 až 250 korun, s tyčinkou na 50až 70 korun. Cena se rozumí za jeden defekt. Podle slov Tomáše Heřmana, technika plzeňského servisu Barum Continental, který patří k největším v republice, má vzdušnice umístěná do bezdušového pláště nevýhody. Především řidič přichází o hlavní trumf bezdušových pneumatik. Ten spočívá v tom, že v případě defektu z nich uniká vzduch podstatně pomaleji než z klasické duše.

"Z duše ujde vzduch během okamžiku a řidič nestačí včas zastavit. Hrozí mu havárie a pneumatice zničení. To platí hlavně při rychlé jízdě. Za druhé má plášť typu tubeless na vnitřní straně žebrování, které způsobuje opotřebení duše. Za třetí přes ventil vniká pod plášť voda, která způsobuje korozi ráfku," uvedl Heřman. Oprava bezdušové pneumatiky pomocí hříbku nebo tyčinky se dělá zásadně ve specializovaných servisech, neboť vyžaduje zkušenosti a zvláštní náčiní. Nejprve se určí místo úniku vzduchu a plášť se sejme z disku.

Opravit se dají pouze defekty v běhounu pneumatiky. Ta se upne do přípravku a otvor po průrazu se vyčistí speciální frézou. Do díry se zasadí z vnitřní strany pláště hříbek rozměrů podle velikosti poškození, od průměru tří milimetrů až po šest milimetrů. Ten se zavulkanizuje do pláště a přesahující část se odřízne.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.