Odborníci míní, že vložení vzdušnice do pláště je jen jedním ze způsobů opravy bezdušové pneumatiky (na boku má označení tubeless). Nepovažují jej však za nejlepší. Druhým způsobem je oprava pláště zvláštním opravným hříbkem nebo tyčinkou, které se zalepí vulkanizačním lepidlem do pneumatiky v místě poškození. Za opravu pomocí duše zaplatí majitel felicie 175 korun za vzdušnici a stokorunu za montážní práce a vyvážení.
Dotazy týkající se obutí automobilů piště na email auto@idnes.cz! |
"Z duše ujde vzduch během okamžiku a řidič nestačí včas zastavit. Hrozí mu havárie a pneumatice zničení. To platí hlavně při rychlé jízdě. Za druhé má plášť typu tubeless na vnitřní straně žebrování, které způsobuje opotřebení duše. Za třetí přes ventil vniká pod plášť voda, která způsobuje korozi ráfku," uvedl Heřman. Oprava bezdušové pneumatiky pomocí hříbku nebo tyčinky se dělá zásadně ve specializovaných servisech, neboť vyžaduje zkušenosti a zvláštní náčiní. Nejprve se určí místo úniku vzduchu a plášť se sejme z disku.
Opravit se dají pouze defekty v běhounu pneumatiky. Ta se upne do přípravku a otvor po průrazu se vyčistí speciální frézou. Do díry se zasadí z vnitřní strany pláště hříbek rozměrů podle velikosti poškození, od průměru tří milimetrů až po šest milimetrů. Ten se zavulkanizuje do pláště a přesahující část se odřízne.