Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřicet tisíc kilometrů napoví, zda je lepší nová škodovka, nebo starší zahraniční vůz

  22:27aktualizováno  22:27
- Koupit nejlevnější, ale novou Škodu Felicii, nebo za stejné peníze vsadit na modernější, lépe vybavenou a komfortnější zahraniční ojetinu? Tuto nesmrtelnou otázku nikdo s určitostí nezodpoví, neboť odpověď může ovlivnit řada předvídatelných i naprosto nečekaných okolností. MF DNES se rozhodla do této diskuse vstoupit. Z loňska má k dispozici výsledky testu dlouhého čtyřicet tisíc kilometrů s nejobvyklejší 1,3litrovou Škodou Felicií. Ty v příštích měsících při stejné porci kilometrů porovná se starším vozem o třídu vyšším. Vybrán byl Ford Mondeo, tedy vůz, který se stal Automobilem roku 1994. Pro volbu tohoto typického reprezentanta střední automobilové třídy hovořilo i to, že dodnes zůstává ve výrobě. A značku Ford mají navíc nejprodávanější zahraniční osobní auta v České republice.
Protože v polovině loňského února nevyšel záměr na koupi absolutně nejlevnější Škody Felicie s padesátikilowattovým motorem ve výbavě LX, neboť mladoboleslavská firma tou dobou vyráběla jen vybavenější verze, pořídila redakce za 253 550 korun pro test Škodu Felicii LXi Special. Fordu ale při pořizování dopřála jen zhruba tolik, kolik v těchto dnech žádá investice do nejlevnější škodovky: Mondeo 1,8 GLX 16 V byl v pražském autobazaru spolupracujícím s oficiálním dealerem značky zakoupen za 225 000 korun. Ve srovnání s nejobyčejnější škodovkou má ve výbavě mnohem víc. Vůz je z podzimu roku 1994, původně byl za více než šest set tisíc korun pořízen u oficiálního prodejce v České republice. Pečlivě vedené záznamy v servisní knížce potvrzují, že v době zahájení srovnávacího testu měl na kontě 46 027 kilometrů.
S cenou nad dvěstětisícovou hranicí počítá pro Ford Mondeo 1,8 GLX ročníku 1994 také oficiální ceník Eurotax pražské společnosti Mobil Data, přiměřené výši částky odpovídají i zkušenosti z inzertních rubrik, které jsou spolehlivým barometrem cen starších automobilů. Při hledání vhodného tipu po autobazarech v různých místech republiky se redaktoři dozvěděli, že právě Fordy Mondeo patří k žádaným ojetinám, které při cenách přibližně srovnatelných s novou Škodou Felicia zpravidla na zájemce dlouho nečekají. Pražské a například i plzeňské bazary sice žádají za Mondea ročníků 1993 až 1994 kolem dvou set tisíc korun, ovšem z drtivé většiny se jedná o auta s více než sty tisíci kilometry na kontech, nebo o vozy s podezřelou minulostí. Při koupi takového auta by však redakce měla - jak se ukázalo při hledání nejvýhodnějšího havarijního pojištění - první potíže, neboť nejedna tuzemská pojišťovna odmítá brát záhadné zboží do péče. Několik tisíc korun také ušetří za prověrku původu vozu. Přiměřenou výši zaplacené částky potvrdili i obchodníci, kteří právě vozům s prokazatelnou minulostí a poprvé uvedeným do provozu v tuzemsku přidávají na ceně až dvacet procent.
Škoda Felicia 1,3 LXi si vyžádala včetně nákladů na koupi a na čtyřicet tisíc kilometrů během loňských osmi měsíců 350 tisíc korun. Pětapadesát tisíc stál benzin, sedm tisíc pravidelné servisní prohlídky. Další ivestice představovaly opravy a údržba zahrnující kromě jiného i nové pneumatiky a výměnu čelního skla či brzdového obložení. Dvakrát se na autu vyřádili zloději, nástrahy běžného provozu se promítly v podobě nutnosti opravy havarovaných dveří a podobně.
Co bude stát do letošního podzimu, kdy by měl srovnávací redakční test skončit, Ford Mondeo? Redakce o tom bude čtenáře průběžně informovat.

Nová škodovka, nebo starší zahraniční vůz?

Autor:


Témata: Ford, Ford Mondeo, Škoda


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.