Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřicítka? Pro Porsche nejlepší věk!

  20:07aktualizováno  20:07
Nejslavnějšímu sporťáku je čtyřicet let, je však stále v kondici. Čtyři desetiletí nejsou na stěžejním modelu automobilky Porsche znát, ba právě naopak vypadá stále dobře - prostě a jednoduše: zraje jako víno.

Svou světovou premiéru si Porsche 911 odbylo právě před 40ti lety - v roce 1963. A přesně 1963 bude i "výročních  devětset-jedenáctek" které automobilka vyrobí.

Zájemci si je budou moci poprvé naživo prohlédnout na frankfurtském autosalonu. Budou-li dostatečně rychlí a budou-li  na svém kontě mít potřebných 83 tisíc Euro, bude "výroční" 911 jejich. Začátek prodeje je naplánován na říjen tohoto roku.

Sporťák bude prodáván v jediné barvě: stříbrná metalíza GT, která dodnes "šatila" exkluzivně carreru GT (612 koní).

Další odlišovací prvky, které napomohou tuto speciální edici identifikovat, budou přední vstupy vzduchu vyvedené po  vzoru Porsche Turbo. K nepřehlédnutí budou i speciálně tvarované boční prahy, osmnáctipalcová kola s leštěným povrchem a mohutná koncovka výfuku.

Výbava bude obsahovat například střešní okno nebo bi-xenonové světlomety s dynamickým ovládáním světelného paprsku.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu. Až je tedy "jubilejní" 911 "pekelnou" rychlostí předjede, bude ihned odlišitelná od sériové podle mohutného hliníkového loga 911 uprostřed víka motoru.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce". Zajímavý je i údaj o zrychlení z 0 na 200 km/h - 16,6 sekundy. Maximální rychlost je 290 km/h.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče. Ke zkvalitnění jízdních vlastnosti má  přispět přídavná uzávěrka diferenciálu zadní - hnané nápravy.

Výrobce nezapomněl ani na bezpečnost - o tu pasivní se, mimo jiné, postará stabilizační systém PSM (Porsche Stability  Management), který "jubilant" dostane v sériové výbavě.
 
Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži. Na středovém panelu trůní "svaté číslo" 911. Na cestující z interiéru dýchne luxus a pohodlí - sportovní sedačky (vyhřívané),  doplňky v barvě karoserie a chybět nebude ani kvalitní audiosoustava.

Na silnicích a dálnicích budou ostatní motoristé Porsche vidět především zezadu.

Šestiválcový boxer pod kapotou vyvine výkon 345 koní (245 kW), což je o 25 koní více oproti standardní "devětsetjedenáctce".

Atraktivnímu kabátu bude sekundovat luxusní interiér, který je protentokrát vyvedený v šedé kůži.

Úprav se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm snížený, o něco tvrdší jsou tlumiče.





Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.