Čtyřkolky zaostávají

Auta třídy off -
road získávají na popularitě, ovšem mnohdy nenabízejí stejně bezpečné jízdní vlastnosti, jakými se pyšní nejmodernější vozy s jednou poháněnou nápravou. Jejich horší chování je dáno vyšším těžištěm a s tím spojenými problémy při ostrých vyhýbacích manévrech. Plyne to z testu, ve kterém německý časopis Auto Bild porovnal 18 automobilů s oběma poháněnými nápravami. Kromě těžkých i lehčích terénních vozidel v testu hodnotil také rok od roku oblíbenější kombi 4x4. Označení vozu, který je v extrémních situacích náchylný k převrácení, si vysloužilo pět automobilů: Daihatsu Terios, Mercedes ML 320, Ford Explorer, Hyundai Galloper a Suzuki Jimny. Těm podle zjištění Auto Bildu hrozí těžko zvladatelný moment například v situaci, kdy autu do cesty vběhne dítě a řidiči nezbývá než se živé překážce vyhnout. Průměrného hodnocení se dostalo Hondě CR-V, vozu Kia Sportage Wagon, Nissanu Patrol, Oplu Frontera, Volvu V70 Cross Country a sportovněji laděné verzi AMG v testu jinak neúspěšného Mercedesu ML. Nejlépe se s jízdními vlastnostmi vyrovnali konstruktéři nižších vozů Audi allroad, BMW 330 touring i Subaru Legacy Outback a i vyšších zástupců ve srovnání - BMW X5, Jeepu Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero a Renaultu Scénic RX4.