Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku je první čtyřkolový skútr Quadro4, už jsme na něm jeli

  16:13aktualizováno  16:13
Na českém trhu se začal prodávat první čtyřkolový skútr Quadro4. Vozidlo švýcarského výrobce má na každé ose dvě kola, které se v zatáčkách naklápějí. První sériově vyráběný skútr se čtyřmi koly na světě má nabídnout větší stabilitu a bezpečnost jezdce. Cena novinky je 289 990 korun.

Může vás zajímat

Aprilia SR Motard 125

Aprilia SR Motard 125

Cena 56.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Quadro v posledních třech letech dodávalo na trh tříkolové skútry se dvěma koly vpředu a jedním vzadu. Konkurovalo tak italskému Piaggiu, které do té doby mělo na vozítka se třemi koly téměř monopol. Tříkolová vozítka od té doby nabídla třeba Yamaha.

Model Quadro4 je vybavený technicky propracovaným systémem náklonu s hydraulickým tlumením a vzduchovým pérováním. Ten zajišťuje, aby všechna čtyři kola byla v zatáčkách zatížena v naprosto rovnoměrném rozdělení přítlaku na každé kolo až do náklonu 45 stupňů. Podvozek vyrovnává veškeré nerovnosti, obrubníky či tramvajové koleje. Model má kotoučové brzdy na každém kole, o pohon se stará čtyřtaktní jednoválec 350 ccm s výkonem 30 koní.

Quadro4

Vzhledem k tomu, že Quadro4 má nožní brzdu a je homologováno jako tříkolové vozidlo, k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B na osobní automobil (po dosažení věkové hranice 21 let).

Stanovená cena je zhruba 100 000 korun nad cenou tříkolové verze a převyšuje i ceny největších dvoukolových skútrů Suzuki Burgman či Yamaha T-Max.

Skvěle jezdí, potřeboval by lepší motor

„Je to zvláštní pocit. Posadíte se na skútr, ale rozjede se s vámi čtyřkolka,“ popisuje jízdu na Quadru4 spolupracovník redakce. „V každý okamžik cítíte podstatně větší robustnost, stabilitu, ale také podstatně menší obratnost a větší neochotu skládat se do zatáček než u klasických skútrů.“

Fotogalerie

Naklánění na obou nápravách je řešeno hydropneumatickým systémem HTS (Hydraulic Tilting System). Tento systém využívá soustavu pístů se vzduchem a olejem nejen k naklánění do stran, ale také k odpružení a odtlumení obou náprav. V celé soustavě tak není ani jedna pružina, všechno řeší kombinace olejových a vzduchových tlumičů.

V běžné, klidnější rychlosti je příjemně stabilní, s ladností vyřeší jakékoli nerovnosti nebo překážky na cestě a vzbuzuje sympatickou jistotu. Ale když zrychlíte do svižnějšího tempa, pocítíte těžkopádnost podvozku, který se musí hodně nutit do zatáček.

O pohon se stará vodou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 346 ccm, jeho hrubší projev prozrazuje starší konstrukci. „Takto exkluzivní stroj by si rozhodně zasloužil modernější agregát,“ komentuje spolupracovník redakce. Kompletní test čtyřkolového skútru Quadro4 čtěte zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.