Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřsetkoňové Maserati GranTurismo Coupé přijíždí

aktualizováno 
Hrozivý trojzubec popichující soupeře, čtyřsetkoňový osmiválec burácející pod kapotou, vytříbený styl...to vše zabalené do svalů spoutaných ladnými linkami slovutného Pininfariny. Přijíždí italská honorace: Maserati GranTurismo Coupé.

Maserati GranTurismo Coupé | foto: Maserati

Jako vod a oheň působí dvě novinky, které přinesl tento týden. Emociplné Maserati GranTurismo se představí na stejném autosalonu jako klasicky tvarované a bachraté Audi A5. Obě maji dvě dveře a čtyřmístný interiér, tím ale veškerá podobnost končí.

Maserati GranTurismo Coupé je aristokrat se vším všudy. U Maserati říkají, že je to svalovec, který je ale využitelný pro každodenní ježdění. Ve zbytku světa se takovým autům říka GT (Gran Turismo), novinka maserati si to proto dala už do názvu. Vysochalo ho centro stile Maserati a Pininfarina

Vpředu uložený motor V8 4,2 litru vyvine maximální výkon 405 koní, poháněna jsou samozřejmě zadní kola. Automatická převodovka mění svou charakteristiku v závislosti na stylu jízdy a podmínkách. Podle serveru Infomotori prý bude k mání i manuální převodovka. Časem snad přijde na ještě silnější 4,7 litr. Podle rozložení kil -  51 % hmotnosti na zadní a 49 na přední nápravu, se dá usuzovat na vytříbené jízdní vlastnosti.

První gran turismo představila automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku právě před šedesáti lety (v roce 1947) na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Už tehdy nesla jeho karoserie podpis Pininfariny. Auto postavené na základě ohlasů klientů neptunovy automobilky vycházelo z modelu A6 a mělo jedenapůllitrový motor. Bylo to první silniční (italsky "stradale") maserati a vzniklo jich 58.

Nové Maserati GranTurismo Coupé, nahradí svého stejnojmenného předchůdce začátkem března v Ženevě.

Maserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo Coupé



 


Autor:


Témata: Audi, jízdné, Maserati


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.