Maserati GranTurismo Coupé | foto: Maserati

Čtyřsetkoňové Maserati GranTurismo Coupé přijíždí

  • 35
Hrozivý trojzubec popichující soupeře, čtyřsetkoňový osmiválec burácející pod kapotou, vytříbený styl...to vše zabalené do svalů spoutaných ladnými linkami slovutného Pininfariny. Přijíždí italská honorace: Maserati GranTurismo Coupé.

Jako vod a oheň působí dvě novinky, které přinesl tento týden. Emociplné Maserati GranTurismo se představí na stejném autosalonu jako klasicky tvarované a bachraté Audi A5. Obě maji dvě dveře a čtyřmístný interiér, tím ale veškerá podobnost končí.

Maserati GranTurismo Coupé je aristokrat se vším všudy. U Maserati říkají, že je to svalovec, který je ale využitelný pro každodenní ježdění. Ve zbytku světa se takovým autům říka GT (Gran Turismo), novinka maserati si to proto dala už do názvu. Vysochalo ho centro stile Maserati a Pininfarina

Vpředu uložený motor V8 4,2 litru vyvine maximální výkon 405 koní, poháněna jsou samozřejmě zadní kola. Automatická převodovka mění svou charakteristiku v závislosti na stylu jízdy a podmínkách. Podle serveru Infomotori prý bude k mání i manuální převodovka. Časem snad přijde na ještě silnější 4,7 litr. Podle rozložení kil -  51 % hmotnosti na zadní a 49 na přední nápravu, se dá usuzovat na vytříbené jízdní vlastnosti.

První gran turismo představila automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku právě před šedesáti lety (v roce 1947) na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Už tehdy nesla jeho karoserie podpis Pininfariny. Auto postavené na základě ohlasů klientů neptunovy automobilky vycházelo z modelu A6 a mělo jedenapůllitrový motor. Bylo to první silniční (italsky "stradale") maserati a vzniklo jich 58.

Nové Maserati GranTurismo Coupé, nahradí svého stejnojmenného předchůdce začátkem března v Ženevě.

Maserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo CoupéMaserati GranTurismo Coupé



 



Témata: Audi, jízdné, Maserati