Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřsetkoňový Chevrolet Camaro se chystá do Evropy

  14:05aktualizováno  14:05
Muscle car, vzteklý osmiválec pod nekonečně dlouhou vodorovnou kapotou, zadní kola z kterých odkapávájí poslední zbytky vzorku po dlouhatááánském driftu... emoce Made in USA vyprovokoval u jinak chladných a jako švýcarské hodinky přesných Ženevanů Chevrolet Camaro. Za dva roky vyrazí i na evropské silnice.

Chevrolet Camaro | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Pomyšlení, že tenhle krasavec za nějaký ten rok vyrazí na silnice přidělá pár šedin na hlavě pánům od konkurence, ti s vysokooktanovou krví v žilách už luxují oranžový běhoun do garáže.

Nesmrtelný chevrolet ´69 revival se vylodí na starém kontinentě v roce 2009. Tým designérů GM, sídlící v Michiganském Warrenu, se při jeho návrhu inspiroval u poslední generace corvetty a prý také u letadel.

Naštvaně působící a silou kypící tělo velkého kupé pojme čtyři cestující. Na zadní sedadla se prý mají vejít i dva dospělí.

Šestilitrový osmiválec s výkonem 400 koní pochází z větší legendární corvetty. Komanduje ho manuální šestistupňová převodovka, která přenáší vše na víceprvkovou zadní nápravu.

Symbol automobilové rozmařilosti na americký způsob ale už se učí i šetřit. Palivo spoří tzv. Active Fuel Management, který vypíná polovinu válců v případě, že není třeba maximální výkon. Když nebudete čtyřsetspřeží pod kapotou dráždit, dostanete se podle tabulek výrobce  na spotřebu 7,8 l/100 km.

Chervolet Camaro v číslech
rozvor (mm) 2806
délka (mm) 4730
šířka (mm) 2022
výška (mm) 1344
rozchod (mm) vpředu 1620, vzadu 1607
motor V8 6,0 litu, 400 koní/ 298 kW
převodovka manuální šestistupňová
nápravy vpředu McPherson, vzadu multilink
brzdy kotoučové 14” , čtyřpístkové třmeny
pneumatiky vpředu 275/30R21, vzadu 305/30R22

Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro



 


Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.