Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cuore sportivo - kráska v červeném

  19:17aktualizováno  19:17
Alfa Romeo je jednou z automobilek, kterým se až do poslední chvíle před zahájením autosalonu podařilo utajit největší lákadlo své expozice. 8c Competizione svými ladnými liniemi a vyváženými proporcemi potvrzuje, že i dnes má italský design co nabídnout.

Italská automobilka tak pokračuje v tvorbě stylových ohlédnutí za veleslavnou a veleúspěšnou historií.

Už samotné pojmenování ozdoby expozice Alfy se odvolává na slavná jména minulosti. První část "křestního jména" (8c) si tato automobilová kráska vypůjčila od závodních (ale i civilních) alf 30tých a 40tých let, které pod kapotou ukrývaly výkonné osmiválce.

Druhá část (Competizione) má být oslavou závodní verze sportovního kupé 6c 2500, se kterým v roce 1950 absolovovala dvojice Fangio - Zanardi slavnoý závod  Mille Miglia.
 
Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo. "Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla. Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy. Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).

Italský slovníček:

cuore - srdce

sportivo - sportovní

competizione - závodění 

Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří jakousi auru dokonalosti a nedotknutelosti. Jak jinak si vysvětlit, že i přes absenci jakýchkoliv pevných zábran si nikdo z přihlížejících nedovolil přiblížit méně než cca 1,5 metru od vozu. Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem. 

Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru. 

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu. 

Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru (šušká se, že jde o přepracovaný motor, který potkáváme v Maserati Coupé a Spyder) přeplňovaný kompresorem. Deklarovaná hodnota maximálního výkonu 400 koní proto asi nebude příliš nadsazená. Rozhodně by měla tomuto čistokrevnému sporťáku stačit na sprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost přesahující 300 kilometrů v hodině.
 

Alfa Romeo 8c Competizione v číslech:

Motor zážehový, přeplňovaný
Umístění vpředu, podélně
Počet a orientace válců 8 do V (90 stupňů)
Počet ventilů na válec 4
Objem (ccm) 4 244
Vrtáni x zdvih (mm) 92 x 79,8
Výkon (kW/koní) přes 286/400 při 7000 ot./min 
Točivý moment (Nm) přes 450 při 4500 ot./min
Maximální rychlost (km/h) přes 300
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 4,5
Převodovka
Typ manuální, šestistupňová
Umístění vzadu
Hnaná náprava zadní
Podvozek
Zavěšení dvojitá čtyřůhelníková ramena vpředu i vzadu
Přední brzdy 380 x 34 mm s plovoucím třmenem
Zadní brzdy 330 x 28 mm s pevným třmenem
Pneumatiky přední / zadní 245/40 R 20 x 8,5 / 275/35 R20 x 10
Rozměry
Délka (mm) 4278
Šířka (mm) 1900
Výška (mm) 1250
Rozvor (mm) 2595
Rozchod přední / zadní (mm) 1610 / 1580
Hmotnost (kg) cca 1500
Objem nádrže (l) 90

Při pohledu na Alfu Romeo 8C Competizione divák pochopí slogan automobilky - Cuore sportivo.

Sportovní kupé je 4,28 metru dlouhé, do šířky má 1,9 metru, výška 1,25 metru pak akorát postačuje pro "ulehnutí" za volant. Rozvor pak činí 2,6 metru.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

"Svaly" karoserie si dokonale rozumí s červenou barvou, do které se studie oblékla.

Hra světel a stínů zdůrazňuje dynamické prolisy a čisté plochy.

Sportovnímu vzezření napomáhají ohromná dvacetipalcová kola (245/40 vpředu a 275/35 vzadu).

Alfa však nevzbuzuje respekt mohutností, či agresivním vzezřením, krásný vůz si vystačí s charizmatem.

Pod kapotou je ukryto milé překvapení v podobě osniválce do V o objemu 4,2 litru.

Ani po technické stránce 8C Competizione nezklame: poháněná zadní náprava zaručí dokonalý řidičský zážitek. Manální šestistupňová převodovka je umístěna před zadní nápravu, zatímco motor "se usadil" vpředu.

Vůz okolo sebe na stánku Alfy šíří auru dokonalosti a nedotknutelosti.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.