Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CZ2: kompaktní Mitsubishi pro Evropu

  9:36aktualizováno  9:36
Již loni v Tokiu poodhalila nejstarší japonská automobilka roušku budoucích tajemství. Tehdy představila koncepty CZ2 a sportovní CZ3 Tarmac, které se mají od roku 2004 stát hlavními dobyvateli Starého kontinentu. Pozitivní přijetí obou adeptů u veřejnosti vyřklo jednoznačný ortel: nástupce coltu půjde do výroby.
Mitsubishi CZ2

Mitsubishi CZ2 | foto: Mitsubishi

Se jménem colt ale opatrně. Představitelé Mitsubishi se zmiňují o předchůdci nadějné novinky rezervovaně. Současný colt jim totiž moc radosti nedělá, neboť především kvůli nevýraznému designu se v silné konkurenci výrazněji neprosadil. CZ2 má přinést změnu: mladost, evropsky sympatický design a samozřejmě vyspělou technologii. Nové auto se prý i díky příslušnosti značky ke koncernu DaimlerChrysler (od roku 2000) odprostí od typově japonských designérských prvků.

Inspiraci možná přinese i přímá spolupráce s výrobcem vozítek smart. Modely CZ2 i CZ3 by se měly vyrábět v Holandsku na stejné lince jako zmíněné minivozy, přičemž některé prvky by mohly využívat společně. S největší pravděpodobností půjde o podvozek. Velikostí okolo 3,85 metru se CZ2 totiž novému pětidvéřovému smartu přiblíží a společná platforma tedy nebude potřebovat zásadnější úpravy. Dle dostupných informací o velikosti vozu se zdá být zřejmé, že CZ2 bude konkurovat i tuzemské Škodě Fabia či její následnici.

Z japonského tábora již pronikají informace o pohonných jednotkách. Pravděpodobná se zdá být zážehová třináctistovka 16v, kterou je osazen jeden z jezdících prototypů. Intenzivní práce probíhají i na úsporném agregátu 1,5 GDI. Jeho přeplňovaná verze by měla pohánět sportovní dvojče - kupé CZ3, které prý navíc získá osvědčený pohon čtyř kol ze sedmé evoluční řady lanceru. Oba motory by se měly vyrábět v chystaném závodě Kölleda v Duryňsku u našich západních sousedů.

Krátce ještě nahlédněme do interiéru prototypu. Na palubní desce poutá pozornost středový panel, jenž integruje snad veškeré možné výdobytky současných technologií. Klimatizaci, digitální audiosoustavu, MP3 přehrávač, připojení k internetu či satelitní navigační systém. Zda se Japonci odváží vybavit podobně i sériový model, si musíme počkat do jara roku 2004.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.