Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Elektrický osel je mikrokamion do úzkých uliček

aktualizováno 
Historická centra středomořských měst vybízejí k nákupům, a to nejen turisty - drahé butiky a obchůdky se suvenýry se zde střídají se známými módními značkami. Na jejich zásobování ale architekti středověkých labyrintů z romantických uliček nemysleli. V překrásné jihošpanělské Malaze teď rozváží v centru města balíkové zásilky mikrokamionek El Carrito.

Azkar DACHSER El Carrito | foto: Dachser

Specifika tisíce let starých měst, jako je Malaga, neodpovídají měřítkům moderní logistiky. Zásobování obchodů v historických centrech se klasickými způsoby často nedá provádět. V Malaze tak butiky v centru zaváží elektrický osel.

V historickém centru Malagy se nachází 14 % všech obchodů ve městě. Velkou část potom tvoří pěší zóna se striktními předpisy pro vjezd zásobování. Zákazníci ale pochopitelně i v centru města chtějí stále plné regály. Proto zahájilo zastupitelstvo města v Malaze jako první obec ve Španělsku projekt „City Center Ecological Distribution“ (ekologická distribuce v centru města).

Azkar DACHSER El Carrito

Tento projekt předpokládá přepravu zboží k zákazníkům vozidlem na elektrický pohon. Kapesní kamion společnosti Azkar se plně naložený pohybuje rychlostí asi 7 km/hod, zato má poloměr otočení jen 1,65 metru. Vlastně se tak podobá tažnému oslovi, který kdysi tuto roli ve starých uličkách Malagy zastával.

Fotogalerie

V noci se elektromobil nabíjí v podzemních garážích. Dobití ale nepotřebuje každý den, protože 48V baterie umí pohánět El Carrito až 72 hodin. „V brzkých ranních hodinách přiveze z místní pobočky Azkaru menší rozvozové auto další zboží, které se pro rozvoz po centru města přeloží na elektromobil. Pro zabezpečení dostatečné flexibility je k dispozici i malý příruční mezisklad,“ popisuje Francisco Utrera, vedoucí pobočky Azkar DACHSER v Malaze.



Témata: Elektromobil, Velorex


Nejčtenější

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.