Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Elektrický osel je mikrokamion do úzkých uliček

aktualizováno 
Historická centra středomořských měst vybízejí k nákupům, a to nejen turisty - drahé butiky a obchůdky se suvenýry se zde střídají se známými módními značkami. Na jejich zásobování ale architekti středověkých labyrintů z romantických uliček nemysleli. V překrásné jihošpanělské Malaze teď rozváží v centru města balíkové zásilky mikrokamionek El Carrito.

Azkar DACHSER El Carrito | foto: Dachser

Specifika tisíce let starých měst, jako je Malaga, neodpovídají měřítkům moderní logistiky. Zásobování obchodů v historických centrech se klasickými způsoby často nedá provádět. V Malaze tak butiky v centru zaváží elektrický osel.

V historickém centru Malagy se nachází 14 % všech obchodů ve městě. Velkou část potom tvoří pěší zóna se striktními předpisy pro vjezd zásobování. Zákazníci ale pochopitelně i v centru města chtějí stále plné regály. Proto zahájilo zastupitelstvo města v Malaze jako první obec ve Španělsku projekt „City Center Ecological Distribution“ (ekologická distribuce v centru města).

Azkar DACHSER El Carrito

Tento projekt předpokládá přepravu zboží k zákazníkům vozidlem na elektrický pohon. Kapesní kamion společnosti Azkar se plně naložený pohybuje rychlostí asi 7 km/hod, zato má poloměr otočení jen 1,65 metru. Vlastně se tak podobá tažnému oslovi, který kdysi tuto roli ve starých uličkách Malagy zastával.

Fotogalerie

V noci se elektromobil nabíjí v podzemních garážích. Dobití ale nepotřebuje každý den, protože 48V baterie umí pohánět El Carrito až 72 hodin. „V brzkých ranních hodinách přiveze z místní pobočky Azkaru menší rozvozové auto další zboží, které se pro rozvoz po centru města přeloží na elektromobil. Pro zabezpečení dostatečné flexibility je k dispozici i malý příruční mezisklad,“ popisuje Francisco Utrera, vedoucí pobočky Azkar DACHSER v Malaze.



Témata: Elektromobil, Velorex


Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.