Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Elektrický osel je mikrokamion do úzkých uliček

aktualizováno 
Historická centra středomořských měst vybízejí k nákupům, a to nejen turisty - drahé butiky a obchůdky se suvenýry se zde střídají se známými módními značkami. Na jejich zásobování ale architekti středověkých labyrintů z romantických uliček nemysleli. V překrásné jihošpanělské Malaze teď rozváží v centru města balíkové zásilky mikrokamionek El Carrito.

Azkar DACHSER El Carrito | foto: Dachser

Specifika tisíce let starých měst, jako je Malaga, neodpovídají měřítkům moderní logistiky. Zásobování obchodů v historických centrech se klasickými způsoby často nedá provádět. V Malaze tak butiky v centru zaváží elektrický osel.

V historickém centru Malagy se nachází 14 % všech obchodů ve městě. Velkou část potom tvoří pěší zóna se striktními předpisy pro vjezd zásobování. Zákazníci ale pochopitelně i v centru města chtějí stále plné regály. Proto zahájilo zastupitelstvo města v Malaze jako první obec ve Španělsku projekt „City Center Ecological Distribution“ (ekologická distribuce v centru města).

Azkar DACHSER El Carrito

Tento projekt předpokládá přepravu zboží k zákazníkům vozidlem na elektrický pohon. Kapesní kamion společnosti Azkar se plně naložený pohybuje rychlostí asi 7 km/hod, zato má poloměr otočení jen 1,65 metru. Vlastně se tak podobá tažnému oslovi, který kdysi tuto roli ve starých uličkách Malagy zastával.

Fotogalerie

V noci se elektromobil nabíjí v podzemních garážích. Dobití ale nepotřebuje každý den, protože 48V baterie umí pohánět El Carrito až 72 hodin. „V brzkých ranních hodinách přiveze z místní pobočky Azkaru menší rozvozové auto další zboží, které se pro rozvoz po centru města přeloží na elektromobil. Pro zabezpečení dostatečné flexibility je k dispozici i malý příruční mezisklad,“ popisuje Francisco Utrera, vedoucí pobočky Azkar DACHSER v Malaze.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.