Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan kombi: sedmimístná královna velkoprostoru

aktualizováno 
Nejenom blyštivými supersporty žije Pařížský autosalon, především pro východní trhy je možná nejdůležitější novinkou nová dacia. Logan se prodává po celém světě, má ovšem po čertech nepraktickou sedanovitou karoserii. Rumunsko-francouzská automobilka tento neduh napravila a k Porte de Versailles přijela s kombíkem.

Dacia Logan kombi | foto: Dacia

Znovuzrození rumunské Dacie pod názvem Logan se stalo nečekaným superhitem. Koncept praktického prostorného auta, které si na nic nehraje a používá lacinou jednoduchou techniku, došel vyslyšení prakticky po celém světě.

S mimořádným očekáváním nyní přichází další karosářská verze, která je ještě daleko prostornější, převeze až sedm osob a především bude nejspíš za dobrou cenu!

Logan kombi ale není obyčejný kombík, odveze totiž sedm cestujících, má zadní nesymetricky vertikálně dělené křídlové dveře a nečekaně vysokou střechu.

Proto se mu marketéři dacie rozhodli vymyslet speciální označení MCV - Multi ConvivIal Vehicle (convivial = pohostinný angl.). Překvapivě se příliš neliší od konceptu steppe, představeného letos v Ženevě.

Do roku 2009 se modelová řada loganu má rozrůst na šest členů, mimo jiné se objeví dodávka odvozená od právě představeného kombi.

Logan kombi má o více než čtvrt metru (27 cm!) delší rozvor (2905 mm) než sedan a o dvacet centimetrů narostla délka, kombi měří 445, sedan 425 centimetrů. Šířka je 1993 a výška 1674 mm (včetně střešních ližin).

Po B sloupek je až na střechu, stoupající do nezvyklých výšin, všechno při starém, doširoka otevírané dveře pak odkryjí vstup do království velkoprostoru. Obě zadní řady sedadel se dají samozřejmě sklopit a postavit do kolmé polohy. Podlaha obřího kufru přesně zařezává s nákladovou hranou. V pětimístné konfiguraci odveze rumunský stěhovák 700 litrů, se sedmi pasažéry se sveze 198 litrů věcí. Na výlet ve dvou je pak možné vzít dokonce 2350 litrů nákladu.

Na zadní sedačky se nastupuje pohodlně, žádné krkolomnosti od pasažérů konstruktéři nevyžadují. Doslova šokem je nabídka místa na nejzadnějších sedačkách.

Subjektivní dojem říká, že logan pokořil i mnohem větší, sebevědomější a dražší konkurenty. Konečně se dostane na trh auto, ve kterém mají i šestý a sedmý cestující místo pro nohy. I metr devadesát vysoký figurant měl před koleny a nad hlavou dostatek centimetrů místa.

Pohonné jednotky kopírují základní sedan, proto lze i kombi získat s dvěma jednoduchými dvouventilovými čtyřválci Renault 1,4 a 1,6 l o výkonech 55 a 64 kW, případně nově nabízenou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou 77 kW. Jediným dieselem v nabídce je 1,5 dCi o výkonu 50 kw.

Vyšší ambice kombi dokazuje standardní montáž ABS a EBD, dvojice airbagů či 15“ ocelových kol. Zajímavě postavená je výbava vyšších verzí, v níž najdeme palubní počítač či dálkové centrální zamykání, nikoliv však rádio.

Na rumunský trh vyrazí logan kombi letos v říjnu, další trhy budou muset počkat do roku 2007.

A lahůdka na závěr: Podle neoficiálních informací česká základní cena loganu kombi nepřesáhne 250 tisíc!

Novinky přináší i základní sedan, který pro nový modelový rok dostane nové barvy, otevírání kufru tlačítkem, pro vyšší výbavy briliantové koncovky, malý spoiler a pozměněnou masku.

Mírné změny doznaly čalounící materiály, nová je hlavice řadicí páky a rádia s mp3. Největší aktualitou je nová, vrcholná úroveň výbavy Prestige, odlišená hliníkovými a koženými doplňky, specifickým designem některých detailů a především novým motorem – 1.6 16V 77 kW, určeným výhradně pro Prestige. Nabídne ve srovnání s dvouventilovou šestnáctistovkou výrazně lepší jízdní výkony při stejné spotřebě.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.