Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logan MCV: kombík od Dacie zkrásněl, ale přišel o místa

  16:26aktualizováno  16:26
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Dacia na autosalonu v Ženevě možná trochu překvapivě odhalila nový kombík Logan MCV. Přitom se mělo za to, že jeho roli převzal typ Lodgy, a MCV tak v nové generaci nebude. Opak je pravdou, a milovníci prostorných kombi tak mohou získat pořádný kus auta za sympatickou cenu.

Stávající Logan MCV je auto, které rozhodně není designovým vrcholem. Především jeho velká délka v kombinaci s malou šířkou a relativně velkou výškou mohou budit rozpaky. Praktičnost a důraz na cenu zde musely ustoupit estetické stránce. MCV tak působí jako protáhlá roura na kolečkách. Nový kombík se to snaží změnit, Logan MCV totiž dostal podstatně mohutnější linky po vzoru menších modelů Sandero a sedanu Logan.

Fotogalerie

Jak se tak zdá, současný designový směr Dacie v novém kombi dospěl. Je to opravdu pořádný kus až překvapivě důstojně vypadajícího auta. Snad jen předlouhý zadní převis v porovnání s krátkým předním nechává vzpomenout na laciný původ auta, jehož platforma má určitá technická omezení.

Celkově je však na první pohled jasné, že Logan MCV už nechce být univerzální dodávkou, ostatně tuto funkci přebírá užitkovější varianta Lodgy, model Docker. Logan MCV chce být prostorným rodinným kombi pro ty, kdo za auto nechtějí utrácet velké částky. Mění se tak koncepce vozu, Dacia zatím představila pětimístnou verzi a zdá se, že sedmimístná varianta vůbec nebude.

Dacia Logan MCV

Logan MCV by měl stát na většině trhů stejně jako jeho předchůdce, který byl v Česku k mání od 185 tisíc korun. Nově přitom nabídne například posilovač řízení, boční airbagy, stabilizační systém nebo dělenou zadní sedačku. Ve výbavě jsou i navigace, zadní parkovací senzory a tempomat.

Prostorný interiér s luxusními prvky

Délka auta je 4,49 metru, tedy o necelé 2 centimetry více než u odcházejícího modelu. I přes větší rozměry se snížil objem zavazadlového prostoru: namísto 700 litrů v pětimístné verzi je to nově 573 litrů. I to je však více než dostatečná hodnota. Zároveň je to další důkaz toho, že Logan chce být více autem než dodávkovým stěhovákem. Dacia však i přesto vyzdvihuje, že v novém kombi lze odvézt předměty o délce až 2,7 metru. Na druhou stranu se automobilka nepochlubila maximálním objemem zavazadlového prostoru po sklopení sedadel.

Dacia Logan MCV

Provedení interiéru bylo převzato z nového Sandera a Loganu, vlastně stejně jako výbava. V základu tak auto bude mít stabilizační systém ESC, posilovač řízení, čelní a boční airbagy a také standardně dostane zadní sedadla dělená v poměru 1:2. V základu by mělo být i rádio Dacia Plug&Radio s podporou MP3 a USB vstupem.

Co se praktičnosti interiéru týče, vyzdvihuje Dacia třeba 16 litrů odkládacích schránek, k nimž přispívají například velké kapsy v předních i zadních dveřích.

Autosalon Ženeva 2013

V příplatkové výbavě nebo ve vyšších stupních pak zákazníci najdou i pokročilejší prvky výbavy jako třeba tempomat, multimediální systém s navigací MediaNav, zadní parkovací senzory (ty se budou u bachratější karoserie hodit) nebo příplatkovou funkci Eco mód.

Osvědčená technika

Stejně jako Sandero a Logan nové generace, i kombík vyjíždí s technikou známou z mnohých modelů od Renaultu. Podvozková platforma B0 však tentokrát není u MCV protažena do extrému.

Motory budou odpovídat sedanu a hatchbacku, základem je šestnáctiventilová dvanáctistovka s výkonem 75 koní (55 kW). Tento motor mohou zákazníci mít i ve verzi na LPG. Velmi zajímavou alternativou je nový přeplňovaný benzínový tříválec Tce 90 s výkonem 90 koní, tedy 66 kW. S ním by měl Logan MCV jezdit v průměru za 5 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Pod kapotou se rovněž může objevit jeden z dvojice turbodieselů 1.5 dCi. Slabší verze má výkon 75 koní (55 kW), silnější pak výkonem 90 koní (66 kW) konkuruje benzínovému tříválci. Oproti benzinovým verzím nabídnou diesely pochopitelně vyšší točivý moment a nízkou spotřebu, konkrétně to má být 3,8 litru nafty na 100 kilometrů.

Dacia představila Logan MCV poprvé v roce 2006. Od té doby prodala 340 tisíc vozů ve 40 zemích.





Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.