Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan se vrací. Má novou tvář a měla by dostat tříválec turbo

  11:04aktualizováno  11:04
Dacia před osmi lety ohromila Evropu laciným loganem. Zmlsaní motoristé přišli jednoduchému autu na chuť a dnes se "low-cost" modelů neštítí ani ostatní automobilky. Rumunská značka ve vlastnictví Renaultu představí na autosalonu v Paříži obnovený logan i sandero.

Dacia Logan | foto: Dacia

Oba modely dostaly novou palubní desku a nové materiály do interiéru. Hlavní je ale nový vzhled s tváří navazující na Dacii Duster. Obzvlášť u loganu jsou změny výrazné.

Logan i sandero sice lákají hlavně na nízké cenovky, ale jdou s dobou. A tak dostávají multimediální dotykový systém MediaNAV známý z letošní novinky, modelu Lodgy, který se vyrábí v nové marocké továrně. Dalšími novinkami jsou omezovač rychlosti s tempomatem či parkovací senzor.

Dacia také slibuje verze s pohonem LPG montovaným z výroby. Server autoblog.it spekuluje, že by vynovený logan mohl dostat nový devadesátikoňový přeplňovaný tříválec 0,9 litru. V nabídce by měly být ještě čtyřválce 1,6 (benzin) a 1,5 (diesel).

Fotogalerie

Carlos Tavarez, šéf Renaultu, představí obnovený logan se sanderem 27. září v poledne na pařížském autosalonu.

"V České republice je plánované uvedení na trh koncem letošního a začátkem příštího roku," uvádí tisková mluvčí českého zastoupení značek Jitka Skaličková. Pro logan to bude návrat na český trh, verze sedan totiž z ceníku před časem zmizela. K mání je teď jen velké kombi MCV.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu.



Témata: Dacia, Nissan, Renault


Nejčtenější

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.