Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan se vrací. Má novou tvář a měla by dostat tříválec turbo

  11:04aktualizováno  11:04
Dacia před osmi lety ohromila Evropu laciným loganem. Zmlsaní motoristé přišli jednoduchému autu na chuť a dnes se "low-cost" modelů neštítí ani ostatní automobilky. Rumunská značka ve vlastnictví Renaultu představí na autosalonu v Paříži obnovený logan i sandero.

Dacia Logan | foto: Dacia

Oba modely dostaly novou palubní desku a nové materiály do interiéru. Hlavní je ale nový vzhled s tváří navazující na Dacii Duster. Obzvlášť u loganu jsou změny výrazné.

Logan i sandero sice lákají hlavně na nízké cenovky, ale jdou s dobou. A tak dostávají multimediální dotykový systém MediaNAV známý z letošní novinky, modelu Lodgy, který se vyrábí v nové marocké továrně. Dalšími novinkami jsou omezovač rychlosti s tempomatem či parkovací senzor.

Dacia také slibuje verze s pohonem LPG montovaným z výroby. Server autoblog.it spekuluje, že by vynovený logan mohl dostat nový devadesátikoňový přeplňovaný tříválec 0,9 litru. V nabídce by měly být ještě čtyřválce 1,6 (benzin) a 1,5 (diesel).

Fotogalerie

Carlos Tavarez, šéf Renaultu, představí obnovený logan se sanderem 27. září v poledne na pařížském autosalonu.

"V České republice je plánované uvedení na trh koncem letošního a začátkem příštího roku," uvádí tisková mluvčí českého zastoupení značek Jitka Skaličková. Pro logan to bude návrat na český trh, verze sedan totiž z ceníku před časem zmizela. K mání je teď jen velké kombi MCV.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu.



Témata: Dacia, Nissan, Renault


Nejčtenější

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.