Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan se vrací. Má novou tvář a měla by dostat tříválec turbo

  11:04aktualizováno  11:04
Dacia před osmi lety ohromila Evropu laciným loganem. Zmlsaní motoristé přišli jednoduchému autu na chuť a dnes se "low-cost" modelů neštítí ani ostatní automobilky. Rumunská značka ve vlastnictví Renaultu představí na autosalonu v Paříži obnovený logan i sandero.

Dacia Logan | foto: Dacia

Oba modely dostaly novou palubní desku a nové materiály do interiéru. Hlavní je ale nový vzhled s tváří navazující na Dacii Duster. Obzvlášť u loganu jsou změny výrazné.

Logan i sandero sice lákají hlavně na nízké cenovky, ale jdou s dobou. A tak dostávají multimediální dotykový systém MediaNAV známý z letošní novinky, modelu Lodgy, který se vyrábí v nové marocké továrně. Dalšími novinkami jsou omezovač rychlosti s tempomatem či parkovací senzor.

Dacia také slibuje verze s pohonem LPG montovaným z výroby. Server autoblog.it spekuluje, že by vynovený logan mohl dostat nový devadesátikoňový přeplňovaný tříválec 0,9 litru. V nabídce by měly být ještě čtyřválce 1,6 (benzin) a 1,5 (diesel).

Fotogalerie

Carlos Tavarez, šéf Renaultu, představí obnovený logan se sanderem 27. září v poledne na pařížském autosalonu.

"V České republice je plánované uvedení na trh koncem letošního a začátkem příštího roku," uvádí tisková mluvčí českého zastoupení značek Jitka Skaličková. Pro logan to bude návrat na český trh, verze sedan totiž z ceníku před časem zmizela. K mání je teď jen velké kombi MCV.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Úspěšný projekt

Logan (původně projekt X90) nabízela francouzská automobilka od roku 2004 ve východní Evropě pod rumunskou značkou Dacia a na západě jako Renault. Stojí za zmínku, že Česko mělo být podle původních plánů vlastně nejzápadnějších zemí, kde se mělo jednoduché laciné auto v Evropě nabízet. Nakonec byl logan hitem i ve Francii a Německu.

Po nástupu kulatějšího hatchbacku sandero se začal logan z Evropy postupně stahovat, jinde po světě se ale stále prodává. Někde jako Renault Logan, v Íránu je to Renault Tondar, v Indii Mahindra Verito a třeba v Mexiku slyší na jméno Nissan Aprio.

Velké kombi MCV prodávané od roku 2007, které dalo vzniknout i dodávce nebo pick-upu.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.