Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Logan Van: dříč, který chyběl. Za 150 tisíc

aktualizováno 
Na český trh přijíždí malá dodávka za neuvěřitelných 149 900 korun bez DPH a o něco dražší pick-up. Za tuhle "východní cenu" je k mání technika od Renaultu s tříletou zárukou.

Dacia Logan Van | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Dacia můžete koupit na www.automodul.cz

Troufám si říct, že na tuhle dacii a jejího bratříčka s korbou – pick-up – čeští živnostníci čekali dlouho. Vlastně od té doby, co škodovka přestala vyrábět felicie pick-up a jejich skříňové verze.

Jestli během těch devíti let někdo prodával malý užitkový vůz, určitě nestál 150 tisíc korun bez daně jako tenhle nový kombíkový Logan. A na leasing dokonce o 20 tisíc méně. Ne, to není překlep. Opravdu tolik chtějí u Dacie za nové auto s benzinovým motorem 1.4 o výkonu 55 kilowattů (75 koní) a v základní "ořezané" výbavě Acces. Za ty peníze odpustím loganu opravdu leccos.

Dacia Logan Van

Co všechno chybí

Odpustím i to, že vypadá jako pohřební vůz kvůli zaplechování celé karoserie od dveřních sloupků dozadu. Vždyť není na parádu, ale na převážení nákladu. Nevadí mi ani chybějící elektrické stahování oken (může se pokazit), klimatizace (otevřu okno, stejně jsem 15 let jezdil bez ní), ani pevný a neseřiditelný sloupek volantu – v praxi se ukázalo, že jsme se pohodlně usadili v redakci všichni.

Co bych neodpustil, by byla nedostatečná bezpečnost auta, ale tady se Dacia snaží. Alespoň tedy v rámci možností. Tři hvězdičky v nárazových testech EuroNCAP ujdou, když je srovnáme s nulou u jejích starších a prohnilých předchůdců, jež má logan nahradit.

Dacia Logan Van

Standardem je také airbag řidiče a ABS; "pytel" pro spolujezdce je k mání až od vyšší výbavy Ambiance (od 185 tisíc Kč). Až s touto verzí se také pojí tři motory – benzinová 1.6 a diselová 1.5 ve dvou výkonových variantách (50 a 63 kW).

Pak si už můžete vymýšlet – klimatizace je za velmi rozumných necelých 12 tisíc korun, autorádio za čtyři, mlhovky za tři tisíce... seznam příplatkové výbavy je na užitkáč dost slušný. Dojem výborné nabídky trochu kazí jen chybějící posilovač řízení v základní výbavě - parkovat s naloženou dodávkou nebude bez "serva" nic příjemného. Vyšší verze už jej mají.

Kolik se vejde?

Užitkový logan vychází konstrukčně téměř úplně ze své osobní kombíkové verze MCV, sdílí s ní 90 procent dílů. Jen na podlaze je navařen rám, který zvyšuje nosnost minidodávky až na výborných 800 kilogramů nákladu. Praktické jsou zadní dvoukřídlé dveře i zvýšená střecha nákladového prostoru, který má délku bez deseti centimetrů dva metry; pokud byste chtěli znát jeho objem v metrech krychlových, je to 2,5.

Pick-up, který jsme ovšem zatím netestovali, uveze nákladu stejných 800 kg; jeho korba má otvíratelné zadní čelo ve výšce pouhých 58 centimetrů a nakládání usnadňuje i tím, že unese 300 kilo. Na korbičce najdete také šestnáct ok, sloužících k upevnění nákladu, jako příplatkovou výbavu si můžete dokoupit i plastovou "výstelku" celého nákladního prostoru.

Verze pick-up přijde v základu bez stokoruny 160 tisíc a na rozdíl od Vanu nezačíná s 1.4, ale rovnou se silnější šestnáctistovkou. I zde je klimatizace k dostání až od vyšší výbavy Ambiance (od 190 tisíc) za příplatek.

Dacia Logan Van

Za co se však určitě vyplatí připlácet, je prodloužení tříleté záruční doby na pět let. Stojí to 5,5 tisíce korun, u firemního leasingu je zdarma. Nesmíte však najet více než 100 tisíc kilometrů. I tak je to na podceňovanou "východní" značku překvapivě dobrá nabídka.

Úsporný nafťák

My jsme při týdenním testu jezdili v silnější naftové verzi 1.5 dci se 63 kilowatty. Nadchl nás spotřebou lehce přes pět litrů (5,2), díky níž nemusíte ani jednou k pumpě z Prahy skoro až do Paříže.

Samozřejmě, že s plně naloženým autem spotřeba vzroste, tipujeme tak maximálně o litr na sto, což by i tak byla vynikající hodnota. Benzinové agregáty jsou na tom pochopitelně hůř, ať už výkonem 55 kW u nejslabší 1.4, nebo spotřebou (minimálně osm litrů). Nicméně cena vše vyvažuje.

Jízdně Dacia Van nijak nepřekvapila. Větší náklony v zatáčkách jsou vzhledem k užitkovému naladění očekávatelné, stopu však drží dostatečně. Nafťák dokáže uhánět po dálnici bez větších problémů maximální povolenou rychlostí. A hluk? Nikdo asi nemohl čekat, že Dacia bude konkurovat lexusu, ale rozhodně je únosný a dá se na něj rychle zvyknout.

Nejvíc se mi líbila schopnost podvozku tlumit výtluky a díry českých pozimních cest, tu jsem si až užíval, stejně jako plynulý tah turbodieselu. Zkrátka, za ty peníze je logan štika v kapřím rybníce a čekám, že jich budu brzy vídat na silnicích spousty. Už teď jsem jednoho zahlédl na ruzyňském letišti, a to se prodává doslova pár dnů...

Dacia Logan Van 1.5 dci v číslech
palivo nafta
max. výkon 63 kW/3750 ot.
max. točivý moment 200 Nm/1900 ot.
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 450 x 1 740 x 1 640 x 2 900
max. rychlost 155 km/h
zrychlení 0-100 km/h 15,6 s
prům. spotřeba 5,3 litru/100 km
zákl. cena 149 900 Kč (1.4, 55 kW)
zákl. cena test. verze 224 900 Kč
cena test. vozu 254 400 Kč





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.