Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia není žádná popelka. Její Duster Concept září v Ženevě

  9:43aktualizováno  10:02
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Dacia postupuje do automobilové extraligy. Do Ženevy přivezla koncept, za který by se nemusely stydět ani nejrenomovanější značky.

Dacia Duster | foto: Dacia

Dacia, to už dávno není rumunské auto snů bývalého východního bloku, které vám záviděli na dovolené u Balatonu. Je to plnohodnotná značka, jejíž modely jezdí po celém světě.

Na autosalonu ve Švýcarsku chce ukázat, že její designéři umějí malovat i auta, za kterými se otočíte nejen kvůli skvělé ceně a užitné hodnotě.

Dacia Duster

Duster je takové terénní SUV, pokud se jeho pokračovatel dostane do výroby, určitě nebude vypadat tak agresivně a neortodoxně. Už třeba jen proto, že má na jedné straně jedny a na druhé dvoje dveře, které se ještě ke všemu otevírají od sebe a mezi nimi chybí středový sloupek.

Duster je první auto, které vzniklo v laboratořích Dacie v Bukurešti. Je to futuristický rozmáchlý koncept se vším všudy. Auto dlouhé 425 centimetrů stojí na efektních jednadvacetipalcových kolech, má prosklenou střechu a na místě spolujezdce sedí jízdní kolo. Sedadla lze totiž po interiéru variabilně posunovat. Vůz s šířkou 1,64 metru a výškou 149 centimetrů má obří rozvor 2,88 metru. Salámy pneumatik rozměru 245/35 roztáčí konvenční technika: turbodieselový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 77 kW a 240 kroutícími newtonmetry. Na sto kilometrů výletničení pak vystačí s 5,3 litru nafty, na svačinu je v kufru 470 litrů místa. Z nuly na stovku vystartuje za 9,6 sekundy.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.