Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia není žádná popelka. Její Duster Concept září v Ženevě

  9:43aktualizováno  10:02
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Dacia postupuje do automobilové extraligy. Do Ženevy přivezla koncept, za který by se nemusely stydět ani nejrenomovanější značky.

Dacia Duster | foto: Dacia

Dacia, to už dávno není rumunské auto snů bývalého východního bloku, které vám záviděli na dovolené u Balatonu. Je to plnohodnotná značka, jejíž modely jezdí po celém světě.

Na autosalonu ve Švýcarsku chce ukázat, že její designéři umějí malovat i auta, za kterými se otočíte nejen kvůli skvělé ceně a užitné hodnotě.

Dacia Duster

Duster je takové terénní SUV, pokud se jeho pokračovatel dostane do výroby, určitě nebude vypadat tak agresivně a neortodoxně. Už třeba jen proto, že má na jedné straně jedny a na druhé dvoje dveře, které se ještě ke všemu otevírají od sebe a mezi nimi chybí středový sloupek.

Duster je první auto, které vzniklo v laboratořích Dacie v Bukurešti. Je to futuristický rozmáchlý koncept se vším všudy. Auto dlouhé 425 centimetrů stojí na efektních jednadvacetipalcových kolech, má prosklenou střechu a na místě spolujezdce sedí jízdní kolo. Sedadla lze totiž po interiéru variabilně posunovat. Vůz s šířkou 1,64 metru a výškou 149 centimetrů má obří rozvor 2,88 metru. Salámy pneumatik rozměru 245/35 roztáčí konvenční technika: turbodieselový čtyřválec 1,5 litru s výkonem 77 kW a 240 kroutícími newtonmetry. Na sto kilometrů výletničení pak vystačí s 5,3 litru nafty, na svačinu je v kufru 470 litrů místa. Z nuly na stovku vystartuje za 9,6 sekundy.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.