Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

aktualizováno 
Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.

Dacia Sandero Stepway | foto: Dacia

Dacia před pár lety poměrně rychle rozšířila svoji modelovou řadu ze tří na pět, ale teď už nějakou dobu čeká na novinky. Jak to vypadá, větší modelová obměna přijde až kolem roku 2020. Prodejům to ale nijak nepřekáží, v Evropě loni Dacia rostla tempem 7,3 % a na některé vozy je čekací doba až šest měsíců. Co tedy můžeme od Dacie v dalších letech čekat?

Dacia Duster

Nejbližší a zároveň asi nejočekávanější novinkou bude nejspíš už letos nová generace modelu Duster. Ta stávající se vyrábí na podvozku B-Zero od roku 2010 a prodává se na mnoha trzích od Brazílie přes Turecko po Indonésii. Někde (například v Rusku) pod logem Renaultu. Facelift se představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2013. Nová generace bude o něco luxusnější zejména v provedení interiéru, ale stále si zachová na trhu nepřekonatelný poměr ceny a užitné hodnoty.

Na rok 2017 jsou zatím připraveny především drobné facelifty. Novou masku chladiče a přední světlomety se čtyřmi LED diodami pro denní svícení dostaly modely Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway. Nový je i startovací klíček. Šest stávajících pohonných jednotek zůstane, pouze základní motor 1.2 nahradí litrový benzinový tříválec SCe 75. Duster je poprvé možné koupit i s šestistupňovou automatickou převodovkou EDC pocházející od Renaultu.

Dacia Logan MCV Stepway

Dacia Logan MCV Stepway

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Nejlevnějším vozem v nabídce je Logan. S cenou od 169 900 Kč je dlouhodobě nejlevnějším autem na českém trhu. Aktuální generace sedanu se prodává od roku 2012, kombi verze MCV pak od roku 2013. Aktuální facelift bude muset vydržet do roku 2019, kdy přijde na trh nová generace.

Postavena bude na platformě aliance Renault-Nissan, která nese název CMF. Nejspíš půjde o verzi CMF-A, na které se představil třeba Renault Kwid. Ve hře je ale i platforma CMF-B, na které je postaven třeba nový Nissan Micra. První varianta se ale zdá pravděpodobnější, protože platforma A je nákladově a vývojově levnější.

Může se hodit

Automodul.cz denně přináší nové nabídky vozů k prodeji.

Malý minivan Dokker se vyrábí v alžírském Tangeru a stojí na stejném podvozku M-Zero jako Logan. Nové generace se dočká později než Logan, nejspíš až kolem roku 2020. Nástupce by měla dostat i zvýšená verze Dokker Stepway.

Sandero by se dalo pokládat za hatchbackovou variantu Loganu, ale nese vlastní jméno. Jeho verze Stepway je pak jakýmsi crossoverem v nabídce Dacie. Na některých trzích se prodává i pod značkou Renault, například v Rusku, kde se montuje v AvtoVAZu Togliatti.

Renault Sandero R.S. 2.0

Renault Sandero R.S. 2.0

Zajímavostí tohoto auta je, že v Argentině pro něj v roce 2015 divize Renault Sport připravila verzi R.S. 2.0 (opět s logem Renaultu na kapotě) s motorem o výkonu 146 koní. V Evropě se ale tato verze neprodává a není pravděpodobné, že bychom se jí někdy v budoucnu dočkali. Úplně nová generace Sandera je v plánu na rok 2019.

Pěti nebo sedmimístné MPV Lodgy se vyrábí od roku 2012 a před časem dostalo mírný facelift. Lodgy Stepway pak mělo premiéru o dva roky později. Vyrábí se v Rumunsku, Indii a Maroku a nástupce také nedostane dřív než v roce 2020.

Fotogalerie

Dočkáme se od Dacie nějakého překvapení v podobě úplně nové modelové řady? Není to jisté, automobilka na toto téma mlčí, ale pokud by se tak stalo, jako nejpravděpodobnější se jeví malý crossover navržený na základě modelu Renault Kwid. Ten se vyrábí v Indii a jde o jakýsi zmenšený Duster, ovšem bez pohonu všech kol. Na délku měří 3 679 mm, na šířku jen 1 579 mm. V Indii se prodává za ceny začínající v přepočtu pod 100 000 korunami. Pro Dacii by takové auto bylo logickou volbou, ale musela by udělat velké úpravy indického modelu, aby vůz vyhověl všem evropským předpisům.

Autoři:


Témata: Dacia, Logan, Nissan, Renault


Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.