Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia představuje nové MPV. Zatím jako závodní speciál

aktualizováno 
Stejně jako u terénního dusteru připravila Dacia nové MPV nejprve jako závodní auto pro "ledové" závody Andros Trophy. Novinka se jmenuje Lodgy a měla by rozšířit nabídku rumunské značky o rodinné velkoprostorové auto.

| foto: Renault - Dacia

Produkční podobu MPV lodgy ukáže Dacia v březnu na autosalonu v Ženevě. V každém případě bude sériové auto poněkud větší než závodní Lodgy Glace a jistě bude bez zbytnělých blatníků, nárazníků a nezbytných spojlerů. Hrubé rysy novinky ale už můžeme ze speciálu odečíst.

Fotogalerie

Přední maska je o poznání dynamičtější než u dusteru, spíš připomíná menší Sandero. MPV koncepce není ze soutěžního speciálu příliš patrná, ale to platilo i pro soutěžní duster, který přikrčený ani trochu nepřipomínal zvýšený teréňák. V každém případě má novinka kolmou záď a výrazně ustupující boční linii oken.

Podle výrobce bude produkční Lodgy větší než závodní auto. A nutno podotknout naštěstí, protože lední závoďák má rozvor jen 2,5 metru, což by stěží stačilo na malý hatchback a už vůbec ne na prostorné rodinné auto. I délka čtyři metry je na MPV málo, tak dlouhá je nejmenší Dacia Sandero.

Závodní Lodgy Glace váží jen 950 kilogramů, ale to není příliš důležitý údaj, protože auto nenese nic jiného, než nejnezbytnější agregáty. Ostatně závodní vůz je ve své podstatě jen maketou, která nemá se sériovými vozy mnoho společného. Důležité jsou jen detaily karosérie, které mají upozornit na sériový vůz. Podvozek, agregáty a ostatní vybavení je speciální a vyrobené na míru.

Dacia Lodgy Glace

Podle všeho stojí Dacia Lodgy Glace na modifikovaném podvozku jako předešlý závodní prototyp Duster Glace. Tedy s pohonem 4x4 a natáčením všech kol. Motor je pak skoro stejný, třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 355 koní a točivým momentem 360 Nm. Kola pohání přes šestistupňový automat. Jelikož se seriál Andros Trophy jezdí na ledě, tak nepřekvapí pneumatiky s hřeby.

Na přípravě závodního speciálu se podílelo hned několik firem. Vedle sportovního oddělení Renaultu RST i Tork Engineering, který se postaral o výrobu a firma Sodemo, která připravila motor.

Dacia Lodgy Glace

Za volantem speciálu uvidíme superhvězdu Alaina Prosta, v dalším voze pak bude jezdit i jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart. První závod letošní sezóny Andros Trophy se pojede první prosincový víkend na ledové dráze známého francouzského zimního střediska Val Thorens.

Dacia se musí hodně snažit. Ač je pravidelným účastníkem soutěže, zatím nikdy v absolutním pořadí seriál nevyhrála. V posledních dvou ročnících se z celkového vítězství radoval Jean-Philippe Dayraut se Škodou Fabia. Předtím po dva roky vévodil seriálu Alain Prost, ovšem ne s dacií ale s Toyotou Auris.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.