| foto: Renault - Dacia

Dacia představuje nové MPV. Zatím jako závodní speciál

  • 20
Stejně jako u terénního dusteru připravila Dacia nové MPV nejprve jako závodní auto pro "ledové" závody Andros Trophy. Novinka se jmenuje Lodgy a měla by rozšířit nabídku rumunské značky o rodinné velkoprostorové auto.

Produkční podobu MPV lodgy ukáže Dacia v březnu na autosalonu v Ženevě. V každém případě bude sériové auto poněkud větší než závodní Lodgy Glace a jistě bude bez zbytnělých blatníků, nárazníků a nezbytných spojlerů. Hrubé rysy novinky ale už můžeme ze speciálu odečíst.

Přední maska je o poznání dynamičtější než u dusteru, spíš připomíná menší Sandero. MPV koncepce není ze soutěžního speciálu příliš patrná, ale to platilo i pro soutěžní duster, který přikrčený ani trochu nepřipomínal zvýšený teréňák. V každém případě má novinka kolmou záď a výrazně ustupující boční linii oken.

Podle výrobce bude produkční Lodgy větší než závodní auto. A nutno podotknout naštěstí, protože lední závoďák má rozvor jen 2,5 metru, což by stěží stačilo na malý hatchback a už vůbec ne na prostorné rodinné auto. I délka čtyři metry je na MPV málo, tak dlouhá je nejmenší Dacia Sandero.

Závodní Lodgy Glace váží jen 950 kilogramů, ale to není příliš důležitý údaj, protože auto nenese nic jiného, než nejnezbytnější agregáty. Ostatně závodní vůz je ve své podstatě jen maketou, která nemá se sériovými vozy mnoho společného. Důležité jsou jen detaily karosérie, které mají upozornit na sériový vůz. Podvozek, agregáty a ostatní vybavení je speciální a vyrobené na míru.

Dacia Lodgy Glace

Podle všeho stojí Dacia Lodgy Glace na modifikovaném podvozku jako předešlý závodní prototyp Duster Glace. Tedy s pohonem 4x4 a natáčením všech kol. Motor je pak skoro stejný, třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 355 koní a točivým momentem 360 Nm. Kola pohání přes šestistupňový automat. Jelikož se seriál Andros Trophy jezdí na ledě, tak nepřekvapí pneumatiky s hřeby.

Na přípravě závodního speciálu se podílelo hned několik firem. Vedle sportovního oddělení Renaultu RST i Tork Engineering, který se postaral o výrobu a firma Sodemo, která připravila motor.

Dacia Lodgy Glace

Za volantem speciálu uvidíme superhvězdu Alaina Prosta, v dalším voze pak bude jezdit i jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart. První závod letošní sezóny Andros Trophy se pojede první prosincový víkend na ledové dráze známého francouzského zimního střediska Val Thorens.

Dacia se musí hodně snažit. Ač je pravidelným účastníkem soutěže, zatím nikdy v absolutním pořadí seriál nevyhrála. V posledních dvou ročnících se z celkového vítězství radoval Jean-Philippe Dayraut se Škodou Fabia. Předtím po dva roky vévodil seriálu Alain Prost, ovšem ne s dacií ale s Toyotou Auris.