V přehledu hromady frankfurtských novinek Renaultu se tenhle model neobjevil. Prozatím má jezdit jen v Jižní Americe. Už za pár let nás ale asi bude zajímat o poznání víc. Z Renaultu Sandero by se totiž koncem desetiletí měla stát další dacia.
Hrany loganu se u sandera zakulatí a dostanou modernější vzhled.
Šéfdesignér francouzské automobilky Patrick Le Quement prozradil, že sandero byl první model Renaultu, který vznikl celý na počítači. Díky digitálnímu modelování mohli tvůrci vynechat výrobu modelů z hlíny a plastů.
Urychlil se tak vývoj a ušetřilo se 35 % nákladů oproti klasickému způsobu navrhování.
Le Quément řekl: "Sandero byla výzva, kterou se nám podařilo realizovat s opravdu velmi omezeným rozpočtem."
"Návrh provedený kompletně na počítači přispěl k úzké spolupráci s konstruktéry, kteří tak mohli přímo kdykoliv zasahovat do návrhu. Naučili jsme se mnohé při vývoji tohoto auta."
Motory budou v nabídce dva. Benzin a alkohol E85 bude spalovat šestnáctiventilová 1,6. Naftu patnáctistovka dCi. Sandero nejprve vyrazí na brazilské silnice, kde bude k mání ještě s benzinovými motory 1,0 litru a osmiventilovou šestnáctistovkou. Všechny benziňáky systému Flexifuel jsou schopny spalovat bioethanol.
Technicky vychází z loganu (původem z Clia II), i přes vcelku skromných 402 centimetrů délky má sázet na velkorysou nabídku prostoru pro posádku a 320 litrů pro zavazadla. Velký důraz konstruktéři kladli na robustnost.
V zájmu úspory nákladů se sandero bude vyrábět v Jižní Americe, konkrétně v brazilské Curitibě.
Zatím se neví, kolik bude sandero přesně stát. Pro britský trh je předpokládaná cena mezi pěti a šesti tisíci liber (200 - 240 tisíc korun). Renault prý také uvažuje, jestli nebude sandero nabízet méně konvenčními způsoby prodeje. Chce se zaměřit na on-line prodej po internetu. Mluví se také o jakýchsi prodejních stáncích zřízených dočasně při různých akcích.