Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Solenza: první test v ČR!

  19:24aktualizováno  19:24
Na brněnském autosalonu v červnu letošního roku si odbyla světovou premiéru. Úspěšně prošla homologací a minulý týden překročil kamion s první "várkou" vozů české hranice. Jaká vlastně je? Jako vůbec první v ČR přinášíme test nové Dacie Solenza!

hodnocení iDNES 3,4/5

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Dacia můžete koupit
na www.automodul.cz

Za necelých dvě stě tisíc korun lze pořídit automobil, který dokonale pokryje požadavky majitelů dosluhujících "žigulíků" a "stodvacítek". Lze říci, že pro běžné ježdění na našich silnicích a dálnicích  snad není lepšího auta - alespoň co se poměru cena/užitná hodnota týká.

Nedá se předpokládat, že by se Dacia Solenza dostala do centra zájmu zlodějů. Bude-li si majitel dávat pozor a nenechá ve voze různá lákadla pro nenechavce, pravděpodobně si jí "lapkové" nevšimnou. Možná vám ji ani neodřou závistiví sousedi.  

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Nevýrazný a lehce "archaický" design  je v tomto případě vlastně kladem.

VNĚJŠÍ VZHLED
I když je solenza úplně novým modelem rumunské automobilky (vývoj nové Dacie přišel Renault, který je od roku 1999 jejím vlastníkem, na 40 milionů eur  - cca 1,25 mld. korun) je nutné přiznat, že design automobilů je přeci jen už někde jinde. Hrany a rovné plochy s minimem oblin se sice do tvarů moderních automobilů pomalu vracejí, ovšem ne v "šedém" a minimalistickém pojetí, jaké předvádí právě nová Dacia.

Její kupec však, jak celé zaměření automobilu naznačuje, nevyhledává stylistickou perlu, která bude ozdobou ulice, ve které parkuje. Solenza má být dělníkem, který poslouží k rychlému a levnému  přesunu z místa A do místa B.

Na první pohled Dacia zaujme malou šířkou. Oblé a výrazné boky, které u dnešní produkce přidávají i "nákupním taškám" na robustnosti, se u solenzy nekonají. Vpředu "povytažené" lemy blatníku designéři vzadu nezopakovali. Počinaje A-sloupkem jsou pak její boky téměř ploché a svislé. 

Při čelním pohledu zaujme především velké (NOVÉ!) logo automobilky. Trojúhelníková maska chladiče navazuje na výrazné prolisy na kapotě. K vyváženosti proporcí napomáhají mlhovky integrované do předního nárazníku.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.