Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia Solenza: za necelých 200 tisíc Kč!

aktualizováno  6. června 12:03
Pro Dacii, vlastněnou Renaultem, znamená tento automobil to, co před několika lety Felicia pro škodovku - mílový krok. Rozdíl mezi předchozím modelem SuperNova a novou Solenzou dává vzpomenout na porovnávání Favorita a tehdy nové Škody Felicia.
Dacia Solenza

Dacia Solenza - Cena nejlevnější varianty solenzy začíná na 193 tisících Kč. | foto: iDNES.cz

Levný osobní automobil na platformě Renaultu Mégane - to je novinka rumunské automobilky Dacia. Výrobce přichází na evropský trh s vozem, který jako první model značky Dacia nabízí ve výbavě například airbag na místě řidiče nebo posilovač řízení.

Podvozek, motor i převodovka jsou výrobky firmy Renault, která vlastní 98% akcií automobilky Dacia. Skutečnost, že Dacia Solenza má zaujmout na čekém trhu pozici lidového vozu dokazuje i pořizovací cena, která začíná na 193 000 Kč za model v základním provedení.

Dacia nabízí v současné době na českém trhu tři automobily, dva užitkové (PickUp a DoubleCab) a jeden osobní (SuperNova), jehož výroba byla v dubnu ukončena. Důvod je prostý, v současné době již nabíhá výroba nového vozu s názvem SOLENZA. Nový čtyřdveřový vůz má Dacii pomoci zvednout prodeje v severní Africe a ve stření a východní Evropě. Příchod tohoto hatchbacku na český trh je plánován na konec roku 2003.

Solenzu postavenou na platformě Renaultu Mégane bude pohánět osmiventilový čtyřválec Renault s vícebodovým vstřikováním paliva známý z předchozího modelu SuperNova. Motor dosahuje výkonu 55 kW (75 koní) při 5250 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 114 Nm při 2800 ot/min.

Přestože automobilka podrobnosti o voze zatím tají, můžeme si dovolit některé hodnoty odhadnout na základě informací o modelu SuperNova. Solenza by tedy měla dosahovat maximální rychlosti těsně nad 160 kilometrů v hodině a průměrné spotřeby pod 7 litrů na 100 kilometrů jízdy.

Podle informací, které se redakci podařilo zjistit, by se měl pod kapotou nové Dacie koncem roku 2004 zabydlet i dieselový agregát - konkrétně jeden z "turbodieselů" Renault. V současné době se vedou na toto téma intenzivní jednání mezi oběma automobilkami.

Stáhněte si tapetu Dacie Solenza:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.