Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia X90 - fešanda z Rumunska

  15:36aktualizováno  15:36
Internet je plný "zaručeně" pravých fotografií aut všemožných značek, které budou brázdit naše silnice v následujících desetiletích. Každodenně tak objevujeme obrázky aut, které jinak management automobilek drží pod zámkem. Před nedávnem jsme přinesli informaci o novém modelu rumunské Dacie.

Auto, skrývající se pod označením X90, by mělo být cenovým trhákem. Podle několika málo skoupých informací z rumunského magazínu Autoshow, bude nová Dacia docela velká, slušně vybavená a především "za hubičku". Ostatně, více si přečtete TADY.

S původními informacemi jsme také přinesli několik obrázků, které vytvořili grafici podle popisu těch, kteří si údajně novou Dacii osahali. Vzápětí se objevilo několik fotomontáží, více či méně povedených. 

Bude-li nová Dacia, která by měla nahradit především dosluhující park autoveteránů, které brázdí silnice od Aše na východ, opravdu tak pohledná, má se konkurence čeho obávat. Posuďte sami.   

Dacia X90 by měla prudce konkurovat sedanům nižší střední třídy etablovaných automobilek. Nejdůležitější zbraní má být cena, která by se podle představitelů Renaultu (automobilky, která rumunskou Dacii od roku 1999 vlastní) měla být hluboko pod cenami konkurence.

Ve fotogalerii najdete obrázky, jejichž základem byly Renault Mégane sedan, VW Bora, Opel Astra. Najdete tam i originální Dacii X90, oblečenou ovšem do slušivého maskovacího oblečku během testování.

Dacia X90 je nazývána "pětitisícieurovým" autem. Podle posledních informací by však měla být reálnější cena okolo 5 700 euro (cca 195 tisíc korun).

Podle prohlášení Renaultu, umí Dacia vyrábět nové auto za cenu o něco málo přesahující 3 000 euro. V tom případě není prodejní cena do 6 000 euro nereálná. Co myslíte, je v silách rumunské automobilky vyrábět kvalitní auta splňující všechna bezpečnostní kritéria za takovou cenu?

Retuše z VW Bora

Dacia X90 "postavená" na základě předchozí generace Opelu Astra.

Retuš z VW Bora

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.