Daewoo Kalos

Daewoo Kalos - Představení sériové verze na autosalonu v Ženevě. | foto: Daewoo

Daewoo Kalos přijde už v srpnu

  • 1
Již na autosalonu v Ženevě, dříve než se očekávalo, představil jihokorejský výrobce Daewoo svůj nový model kalos. Příčinou mohou být nejen finanční problémy, ale i poklesy prodejů v Evropě. Vůz kalos, v řečtině "krásný", se v Česku objeví už koncem srpna. K mání bude nejdříve pětidvěřová varianta, která však proti předchůdci lanosu doznala značného zkrácení.

Měří na délku 3860 mm a je tak o celých deset centimetrů kratší než tuzemský konkurent Škoda Fabia. Pětidveřový hatchback se tedy bude hodit především do městského provozu, protože i objem zavazadlového prostoru 200 litrů delší výlety neumožní.


Druhá větší varianta - čtyřdveřový sedan - se v České republice objeví v říjnu a svou délkou 4240 mm i vnitřním prostorem (zavazadelník 320 litrů) osloví zejména mladé rodiny. První motory v nabídce budou dva osmiventilové benzínové motory 1,2 a 1,4 litru o výkonech 71 a 80 koní. Pro následující rok Korejci připravují i moderní šestnáctiventilový zážehový agregát 1,4 litru se sto pěti koňskými silami. Diesel však stále chybí.

Kalos se bude prodávat ve třech stupních výbavy. Cena pro tuzemský trh zatím nebyla stanovena, podle odborníků by se však neměla příliš vzdálit od třísettisícové hranice.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jméno Kalos - tedy řecký výraz, který v překladu znamená "pěkný", dostal do vínku nový model automobilky Daewoo. Novinka se objeví na trhu podstatně dříve, než se původně předpokládalo. Šéfové jihokorejského gigantu zaneprázdněni řešením svízelné finanční situace všechny překvapili, když v Ženevě oznámili záměr prodávat nástupce lanosu již na podzim letošního roku.

S modelem kalosu se Korejci chlubili již na několika výstavách, vždy však šlo pouze o studie. V ženevském Palexpu již ale představili finální sériovou verzi. Podobně jako předchůdce lanos i kalos se bude vyrábět v několika karosářských variantách.

Výroba třídvéřového modelu je zatím nejistá, Daewoo začíná s praktickým pětidveřovým hatchbackem. Silueta této verze je - stejně jako většina nyní vznikajících konkurentů - velice dynamická s maximálně zkrácenou přídí. Touto konstrukcí se designéři snaží získat co nejvíce prostoru v interiéru.

Dle zatím dostupných údajů však nejsou rozměry interiéru žádným zázrakem. Pětidveřový hatchback je o deset centimetrů kratší než Škoda Fabia a proti lanosu se tedy výrazně zmenšil. S délkou 3,86 metru nabídne jen 200 litrů zavazadlového prostoru. Do další karosářské varianty - podstatně delšího sedanu, který měří stejně jako současně prodávaná limuzína lanos (4236 mm), lze umístit 320 litrů bagáže.

Zatím byly zveřejněny informace o dvou motorech. Oba jsou benzínové. První jednotka o objemu 1,2 litru a výkonem 52 kW (71 k) se bude montovat výhradně do varianty hatchback, zatímco agregát 1,4 (59 kW/ 80 k) se objeví ve všech karosářských variantách.

Oba motory mají být dostatečně pružné, ale menší objem jistě svá omezení přinese. Výrobce uvádí maximální rychlost kalosu mezi 150 a 170 kilometry za hodinu, dle konkrétní varianty.

O tom, kde se bude naděje jihokorejské automobilky vyrábět, lze zatím jen spekulovat. Kromě domovské země jistě připadá v úvahu i závod v Polsku.