Daewoo Tico ztratil na ceně víc než konkurenti

21. 7. 1999 - Maličký Daewoo Tico, jehož dovoz do tuzemska skončil před dvěma roky hlavně kvůli chybějícímu řízenému katalyzátoru, zaznamenal na trhu ojetin cenový propad o poznání větší ve srovnání s jeho jen o trochu rozměrnější konkurencí. Vůz, který v době svojí největší popularity v Česku stál nový kolem dvou set tisíc korun, je po dvou třech letech provozu zhruba na polovině pořizovací ceny. Obchodníci se staršími auty to vysvětlují tím, že si lidé se vším všudy uvědomili, že Tico je ještě menší a slabší, než se od malého automobilu ve skutečnosti žádá.
Daewoo Tico

Daewoo Tico | foto: AAA Auto Praha

Při všech výhodách, jimž dominuje pětidveřová karoserie a hospodárný provoz, totiž potenciální kupci porovnávají malého Korejce s populárnější a přece jen větší evropskou konkurencí. Ta sice bývá za podobnou cenu o něco starší, ale většinou má v nabídce také různě výkonné zážehové i vznětové motory. Daewoo Tico disponuje jenom benzinovou osmistovkou o výkonu 30 kilowattů, maximální rychlostí 143 kilometrů v hodině a zrychlením z klidu na stovku za 17,5 sekundy. Z jeho parametrů je nejpozoruhodnější spotřeba - při rozumném ježdění se pohybuje od čtyř a půl do pěti litrů na sto kilometrů. Za další významnou přednost korejského automobilu lze považovat fakt, že se na zdejší silnice dostal ve značné síle čtyř tisícovek kusů jako nový,a tedy s minimem rizik, která plynou z dovozu starších či havarovaných automobilů z ciziny. Kvůli variabilnímu vnitřnímu prostoru, malým rozměrům, dobrému přístupu do karoserie a relativně malým finančním nárokům na provoz a údržbu se o automobil ve značné míře zajímali také invalidé. A konečně - starší Tico se velmi často k prodeji nabízí jako málo jeté, s dvaceti tisíci až třiceti tisíci kilometry na kontě. Vůz vycházející ze Suzuki Alto a představený již v roce 1988 má nízkou úroveň pasivní bezpečnosti. Je hlučný, o málo výkonném motoru nemluvě. K jeho dalším slabým místům patří horší výrobní zpracování, vrzající karoserie, nelícující plasty v kabině a k opotřebení náchylná přední náprava. V začátcích dovozu do Česka mívaly Daewoo Tico problémy se špatnou kabeláží k zadním světlometům. Náhradní díly na Tico patří k nejlevnějším z dovážených a oficiální dealeři je nabízejí v následujících cenách - přední nárazník: 2285 korun, přední blatník: 1440 korun, přední světlomet: 2415 korun, chladič: 3660 korun, čelní sklo: 3780 korun, brzdové destičky: 680 korun. Nástupcem modelu Tico je Daewoo Matiz, jehož obliba na zdejším trhu je rovněž značná.


Autor:
Témata: Daewoo, Suzuki
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...