Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daewoo Tico ztratil na ceně víc než konkurenti

aktualizováno 
21. 7. 1999 - Maličký Daewoo Tico, jehož dovoz do tuzemska skončil před dvěma roky hlavně kvůli chybějícímu řízenému katalyzátoru, zaznamenal na trhu ojetin cenový propad o poznání větší ve srovnání s jeho jen o trochu rozměrnější konkurencí. Vůz, který v době svojí největší popularity v Česku stál nový kolem dvou set tisíc korun, je po dvou třech letech provozu zhruba na polovině pořizovací ceny. Obchodníci se staršími auty to vysvětlují tím, že si lidé se vším všudy uvědomili, že Tico je ještě menší a slabší, než se od malého automobilu ve skutečnosti žádá.
Daewoo Tico

Daewoo Tico | foto: AAA Auto Praha

Při všech výhodách, jimž dominuje pětidveřová karoserie a hospodárný provoz, totiž potenciální kupci porovnávají malého Korejce s populárnější a přece jen větší evropskou konkurencí. Ta sice bývá za podobnou cenu o něco starší, ale většinou má v nabídce také různě výkonné zážehové i vznětové motory. Daewoo Tico disponuje jenom benzinovou osmistovkou o výkonu 30 kilowattů, maximální rychlostí 143 kilometrů v hodině a zrychlením z klidu na stovku za 17,5 sekundy. Z jeho parametrů je nejpozoruhodnější spotřeba - při rozumném ježdění se pohybuje od čtyř a půl do pěti litrů na sto kilometrů. Za další významnou přednost korejského automobilu lze považovat fakt, že se na zdejší silnice dostal ve značné síle čtyř tisícovek kusů jako nový,a tedy s minimem rizik, která plynou z dovozu starších či havarovaných automobilů z ciziny. Kvůli variabilnímu vnitřnímu prostoru, malým rozměrům, dobrému přístupu do karoserie a relativně malým finančním nárokům na provoz a údržbu se o automobil ve značné míře zajímali také invalidé. A konečně - starší Tico se velmi často k prodeji nabízí jako málo jeté, s dvaceti tisíci až třiceti tisíci kilometry na kontě. Vůz vycházející ze Suzuki Alto a představený již v roce 1988 má nízkou úroveň pasivní bezpečnosti. Je hlučný, o málo výkonném motoru nemluvě. K jeho dalším slabým místům patří horší výrobní zpracování, vrzající karoserie, nelícující plasty v kabině a k opotřebení náchylná přední náprava. V začátcích dovozu do Česka mívaly Daewoo Tico problémy se špatnou kabeláží k zadním světlometům. Náhradní díly na Tico patří k nejlevnějším z dovážených a oficiální dealeři je nabízejí v následujících cenách - přední nárazník: 2285 korun, přední blatník: 1440 korun, přední světlomet: 2415 korun, chladič: 3660 korun, čelní sklo: 3780 korun, brzdové destičky: 680 korun. Nástupcem modelu Tico je Daewoo Matiz, jehož obliba na zdejším trhu je rovněž značná.


Autor:


Témata: Daewoo, Suzuki


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.