Při všech výhodách, jimž dominuje pětidveřová karoserie a hospodárný provoz, totiž potenciální kupci porovnávají malého Korejce s populárnější a přece jen větší evropskou konkurencí. Ta sice bývá za podobnou cenu o něco starší, ale většinou má v nabídce také různě výkonné zážehové i vznětové motory. Daewoo Tico disponuje jenom benzinovou osmistovkou o výkonu 30 kilowattů, maximální rychlostí 143 kilometrů v hodině a zrychlením z klidu na stovku za 17,5 sekundy. Z jeho parametrů je nejpozoruhodnější spotřeba - při rozumném ježdění se pohybuje od čtyř a půl do pěti litrů na sto kilometrů. Za další významnou přednost korejského automobilu lze považovat fakt, že se na zdejší silnice dostal ve značné síle čtyř tisícovek kusů jako nový,a tedy s minimem rizik, která plynou z dovozu starších či havarovaných automobilů z ciziny. Kvůli variabilnímu vnitřnímu prostoru, malým rozměrům, dobrému přístupu do karoserie a relativně malým finančním nárokům na provoz a údržbu se o automobil ve značné míře zajímali také invalidé. A konečně - starší Tico se velmi často k prodeji nabízí jako málo jeté, s dvaceti tisíci až třiceti tisíci kilometry na kontě. Vůz vycházející ze Suzuki Alto a představený již v roce 1988 má nízkou úroveň pasivní bezpečnosti. Je hlučný, o málo výkonném motoru nemluvě. K jeho dalším slabým místům patří horší výrobní zpracování, vrzající karoserie, nelícující plasty v kabině a k opotřebení náchylná přední náprava. V začátcích dovozu do Česka mívaly Daewoo Tico problémy se špatnou kabeláží k zadním světlometům. Náhradní díly na Tico patří k nejlevnějším z dovážených a oficiální dealeři je nabízejí v následujících cenách - přední nárazník: 2285 korun, přední blatník: 1440 korun, přední světlomet: 2415 korun, chladič: 3660 korun, čelní sklo: 3780 korun, brzdové destičky: 680 korun. Nástupcem modelu Tico je Daewoo Matiz, jehož obliba na zdejším trhu je rovněž značná.
- středa 21. července 1999