Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu Ai: nejmenší z nejmenších

  22:02aktualizováno  22:02
Krabička od sirek na čtyřech kolech jménem Ai bude podle všeho brzo brázdit ulice japonských velkoměst. Při pohledu na čtyřmístné "skoroauto" pozorovatel neví, jestli se po něm má pídit v autosalonu, nebo v hračkářství.

Při pověstné šikovnosti obyvatel země vycházejícího slunce by možná ani nebylo s podívem, kdyby Daihatsu Ai figurovalo jako skládačka v katalogu zásilkových obchodních domů. Další variantou je, že jej automobilka bude "přibalovat" jako bonus k největšímu modelu sirion.

Nejstarší japonská automobilka (založená již v roce 1907) bohužel před několika lety tuzemský trh opustila, a proto na tohoto skřítka na našich ulicích nespatříme. Mimochodem jeho jméno Ai má naznačovat, že jde o vůz Atraktivní & Inteligentní.

Příznivci miniaturizace, které toto přibližovadlo chytne za srdce, budou muset vyrazit obhlédnout, pro Evropana nadmíru exotický, japonský automobilový svět.

Ai je malé vozítko pro městský provoz, jeho největší devizou je neuvěřitelná "skladnost" a manévrovatelnost (sám za sebe mluví už průměr otáčení 6,8 metru). Největší překvapení však na diváka čeká uvnitř - čtyři místa v interiéru by při pohledu na vnější rozměry čekal jen málokdo.

Pro potvrzení, že se Daihatsu Ai opravdu otočí doslova "na pětníku" dodejme minimální a maximální povolenou šířku jednoho jízdního pruhu: minimum je 3,0 metru, maximum pak 3,5 metru.

Vozítko pro dojíždění do práce a za nákupy je 2 650 mm dlouhé, 1 475 mm široké a 1 550 mm vysoké. Ai je pravděpodobně prostorově nejefektivněji řešený automobil na světě. Autíčko je ideální pro dva dospělé, kteří se relativně pohodlně usadí na předních sedadlech. Dozadu se pak vejdou pohodlně maximálně dvě děti.

Zadní sedadla však mohou být též úplně sklopena do podlahy - vznikne tak absolutně rovné dno zavazadelníku, které je 373 mm nad vozovkou. Pohodlné nastupování usnadňují posuvné boční dveře.

Motory (nebo minimotory?)
V nabídce autíčka jsou maloobjemové motory benzinové i dieselové, všechny mají stejný objem 660 kubických centimetrů. První je zážehový tříválec  EF-SE: 36 kW maximálního výkonu při 6 400 otáčkách, max. kroutící moment 56 Nm při 4 800 otáčkách - jeden z nejoblíbenějších motorů v Japonsku, především díky zajímavým výkonům a nízkým nárokům na údržbu.

Dalším je dieselový dvouválec  skrývající se pod "šifrou" TOPAZ 2CDDI (max. výkon 40 kW, max. kroutící moment 130 Nm). Třetím je hybridní motor, který se chlubí téměř neuvěřitelnou spotřebou 2,2 litru na 100 kilometrů. Posledním v pořadí je opět benzinový motor TOPAZ DI. Všechny motory jsou spřaženy s třístupňovou automatickou převodovkou.

Otázkou je, jak si Daihatsu Ai povede v oblasti bezpečnosti posádky.  

Daihatsu Ai v číslech:

Délka (mm) 2 650
Šířka (mm) 1 475
Výška (mm) 1 550
Rozvor (mm) 1 750
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 320/1 310
Hmotnost (kg) 570
Průměr otáčení (m) 6,8
Pohon kol přední
Převodovka 3 stupňová automatická
Přední náprava typu McPherson
Zadní náprava tuhá
Brzdy přední/zadní kotoučové/bubnové
Pneumatiky 135/60 R13
Objemy motorů (ccm) 659
Max. výkon zážehového motoru EF-SE (kW) 36 při 6 400 ot./min
Max. kroutící moment zážehového motoru EF-SE (Nm) 56 při 4 800 ot./min
Max. výkon vznětového motoru TOPAZ 2CDDI (kW) 40
Max. kroutící moment vznětového motoru TOPAZ 2CDDI (Nm) 130
Spotřeba zážehového motoru EF-SE na 100 km (l) 3,8
Spotřeba vznětového motoru TOPAZ 2CDDI na 100 km (l) 2,4
Spotřeba vznětového motoru TOPAZ DI na 100 km (l) 2,4
Spotřeba hybridního motoru na 100 km (l) 2,2

 

Ai je malé vozítko pro městský provoz, jeho největší devizou je neuvěřitelná manévrovatelnost (- sám za sebe mluví už průměr otáčení 6,8 metru).

Vozítko pro dojíždění do práce a za nákupy je 2 650 mm dlouhé, 1 475 mm široký a 1 550 mm vysoký. Ai je pravděpodobně prostorově nejefektivněji řešený automobil na světě.

Autíčko je ideální pro dva dospělé, kteří se relativně pohodlně usadí na předních sedadlech. Dozadu se pak vejdou pohodlně maximálně dvě děti.

Zadní sedadla mohou být úplně sklopena do podlahy - vznikne tak absolutně rovné dno zavazadelníku, které je 373 mm nad vozovkou. Pohodlné nastupování usnadňují posuvné boční dveře.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.