Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu Charade: vůz pro úspornou i dravou jízdu

  15:58aktualizováno  15:58
-
Charade měl premiéru v roce 1977 a časem si získal hlavně řidiče dvojího ražení: šetřílky, kteří chtěli jezdit se spotřebou kolem pěti litrů, a potom recesisty, kteří v maličkém a nenápadném autě rádi pokořili kolegy za volanty větších vozů. Obojí totiž umožňovaly litrové tříválce buď úspornějšího řešení v benzinové i dieslové verzi, nebo s výkonným turbem, který auto žene rychlostí až 185 kilometrů v hodině. I další čtyřválcové motory 1,3 ,  1,5 a 1,6 litru mají solidní parametry.
Charade je od roku 1996 na zahraničních trzích k mání již ve čtvrté generaci, ovšem v tuzemsku se nový - jako ostatní modely Daihatsu - od zrušení oficiálního zastoupení neprodává. A jestliže se na zdejším trhu ojetin objevuje, jde většinou o vozidla dovezená jako použitá či havarovaná ze zahraničí. Proto je třeba prověřit kvalitu klempířské opravy a také správnou funkci bohatší elektroniky.
Právě fakt, že jako nový není Daihatsu Charade v tuzemské nabídce, ceny ojetin snižuje, neboť motoristé mají pro budoucnost obavy z případných komplikací se sháněním drahých náhradních dílů a servisu. Modely první generace z konce sedmdesátých a z první poloviny osmdesátých let stojí od 20000 do 50000, druhá generace, která měla premiéru v roce 1988, se nabízí za částky kolem 70000. Zakulacené typy následujících provedení od roku 1993 lze sehnat za 130000 až 140000.
Daihatsu Charade je průměrný ve statistikách výskytu závažných technických závad jen ve starší věkové kategorii do jedenácti let, mladší vozy jsou vždy lepší, než je průměr ostatních osobních aut. Německý TUV oceňuje zvláště kvalitní zavěšení kol, pevné řízení a odolné brzdové vedení. Naopak kritizuje korodující či praskající výfuk již po čtyřech letech provozu. Zadní brzdy mívají problémy s účinností už u tříletých automobilů. U dlouhodobě proháněných "nadupaných" litrových vozů s turbem praskají hlavy motorů, což odborníci považují víc za důsledek extrémní služby než za výrobní bolest. Malé úsporné diesly je perspektivní kupovat zhruba do sta tisíc kilometrů, po dalších padesáti tisících s nimi bývají potíže.

Daihatsu Charade mívá potíže s účinností brzd a s předčasně korodujícím výfukem. U zvlášť namáhaných vozů s turbem praskají hlavy motorů.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.