Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daihatsu stačí na sto kilometrů 1,39 litru benzinu

  21:50aktualizováno  23. listopadu 10:59
Japonská automobilka Daihatsu není v kraji pod Řípem příliš známá - po krátkém působení na našem trhu se v polovině devadesátých letech stáhla. Samotný výrobce ale po českých řidičích nesmutní a pilně pracuje na technických lahůdkách. Po dvoutaktním ekologickém dieselu se představuje třímístný sporťák, který vystačí s 1,4 litru benzinu na 100 kilometrů.

Koncept představený na tokijském autosalonu nese označení UFE-III. Třímístné kupé jako by právě vyjelo ze světa Star Treku.

Vše se do krajnosti podřídilo aerodynamice. Zadní kola jsou zakrytovaná, na karoserii z uhlíkových vláken nenajde obtékající vzduch jedinou ostrou hranu.

Sedadla ve velkoryse prosklené kabině byla rozmístěna podle schématu 1+2. 1,2 metru vysoké auto se chlubí koeficientem aerodynamického odporu (Cx) 0,168.

Tvůrci navrhli karoserii tak, aby napodobila profil křídla; kromě minimálního odporu vzduchu je výsledkem i přítlak, který se stoupající rychlostí narůstá.

Prosklená kopule se vyklopí až po výrazný sloupek za sedadlem řidiče a otevře přístup dovnitř.

Hybridní pohon obstarává 660 kubických centimetrů spalovacího prostoru, rozdělených mezi tři válce zážehového agregátu, spolu se dvěma elektromotory. Auto pak na sto kilometrů jízdy vystačí s 1,39 litru benzinu.

Za asketickou spotřebou 3395 mm dlouhého a 1475 mm širokého auta (rozvor činí 2170 mm) stojí také minimální hmotnost 440 kilogramů a speciální šestnáctipalcové pneumatiky rozměru 115/65.

Autoři: ,




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.