Daihatsu stačí na sto kilometrů 1,39 litru benzinu

  • 19
Japonská automobilka Daihatsu není v kraji pod Řípem příliš známá - po krátkém působení na našem trhu se v polovině devadesátých letech stáhla. Samotný výrobce ale po českých řidičích nesmutní a pilně pracuje na technických lahůdkách. Po dvoutaktním ekologickém dieselu se představuje třímístný sporťák, který vystačí s 1,4 litru benzinu na 100 kilometrů.

Koncept představený na tokijském autosalonu nese označení UFE-III. Třímístné kupé jako by právě vyjelo ze světa Star Treku.

Vše se do krajnosti podřídilo aerodynamice. Zadní kola jsou zakrytovaná, na karoserii z uhlíkových vláken nenajde obtékající vzduch jedinou ostrou hranu.

Sedadla ve velkoryse prosklené kabině byla rozmístěna podle schématu 1+2. 1,2 metru vysoké auto se chlubí koeficientem aerodynamického odporu (Cx) 0,168.

Tvůrci navrhli karoserii tak, aby napodobila profil křídla; kromě minimálního odporu vzduchu je výsledkem i přítlak, který se stoupající rychlostí narůstá.

Prosklená kopule se vyklopí až po výrazný sloupek za sedadlem řidiče a otevře přístup dovnitř.

Hybridní pohon obstarává 660 kubických centimetrů spalovacího prostoru, rozdělených mezi tři válce zážehového agregátu, spolu se dvěma elektromotory. Auto pak na sto kilometrů jízdy vystačí s 1,39 litru benzinu.

Za asketickou spotřebou 3395 mm dlouhého a 1475 mm širokého auta (rozvor činí 2170 mm) stojí také minimální hmotnost 440 kilogramů a speciální šestnáctipalcové pneumatiky rozměru 115/65.

,