Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

aktualizováno 
Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Soutěžní speciál pro dakarskou rally ročník 1986 objevila Tatra ve Francii. | foto: Tatra

Soutěžní speciál, v tatrováckých archivech zanesený pod označením „T 815 6x6 VE Ostrý-II“, sériového čísla TNT815P17FK030641, s nímž posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina absolvovala se startovním číslem 635 dakarskou rally v roce 1986, vypátral Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks, který je také technickým ředitelem automobilky.

„Vozidlo dodnes bez jakýchkoliv zásadních technických problémů slouží francouzské cestovní společnosti New Gate Travel Jeana Philippa ve státech západní Afriky. Po celá desetiletí je nepřetržitě provozováno v těžkých pouštních terénech,“ zjistili Tatrováci.

Soutěžní speciál pro dakarskou rally ročník 1986 objevila Tatra ve Francii.

Automobilka vyslala odborníky k ověření autenticity vozidla přímo do Francie, kde teď vzácná tatrovka parkuje. „Tým složený ze zkušených specialistů na techniku a především vývoj a stavbu soutěžních speciálů potvrdil originalitu vozidla, podvozku i motoru,“ uvádí automobilka. Vůz ovšem nemá originální nástavbu, kterou nový majitel ihned po dakarském maratonu v roce 1986 nahradil nástavbou novou.

I po tak dlouhém provozu v extrémních terénních a klimatických podmínkách jsou prý agregáty ve skvělém stavu. „Vůz je plně funkční, po drobné údržbě schopen dalšího provozu i po silnicích evropského kontinentu,“ uvádí kopřivnická automobilka.





Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Studebaker Avanti
Avanti je krásné mizerné auto, kterým skončil Studebaker

Jsou tvary, které poznáte poslepu. Po ženském těle je to třeba lahev od coca-coly, jejímž autorem je Raymond Loewy. Z jeho hlavy je taky toto krásné auto s...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.