Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

aktualizováno 
Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Soutěžní speciál pro dakarskou rally ročník 1986 objevila Tatra ve Francii. | foto: Tatra

Soutěžní speciál, v tatrováckých archivech zanesený pod označením „T 815 6x6 VE Ostrý-II“, sériového čísla TNT815P17FK030641, s nímž posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina absolvovala se startovním číslem 635 dakarskou rally v roce 1986, vypátral Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks, který je také technickým ředitelem automobilky.

„Vozidlo dodnes bez jakýchkoliv zásadních technických problémů slouží francouzské cestovní společnosti New Gate Travel Jeana Philippa ve státech západní Afriky. Po celá desetiletí je nepřetržitě provozováno v těžkých pouštních terénech,“ zjistili Tatrováci.

Soutěžní speciál pro dakarskou rally ročník 1986 objevila Tatra ve Francii.

Automobilka vyslala odborníky k ověření autenticity vozidla přímo do Francie, kde teď vzácná tatrovka parkuje. „Tým složený ze zkušených specialistů na techniku a především vývoj a stavbu soutěžních speciálů potvrdil originalitu vozidla, podvozku i motoru,“ uvádí automobilka. Vůz ovšem nemá originální nástavbu, kterou nový majitel ihned po dakarském maratonu v roce 1986 nahradil nástavbou novou.

I po tak dlouhém provozu v extrémních terénních a klimatických podmínkách jsou prý agregáty ve skvělém stavu. „Vůz je plně funkční, po drobné údržbě schopen dalšího provozu i po silnicích evropského kontinentu,“ uvádí kopřivnická automobilka.



Témata: Tatra


Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Skútr Čezeta
Ikonický skútr zvaný Prase: jezdil v USA, vyráběli ho i na Zélandu

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 979 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.