Závodní speciál? Žádný strach, tým inženýrů a mechaniků shánět ani platit nemusíte.
Pořizovací cena vašeho vítězného stroje nesmí podle pravidel Plymouth Dakar rallye přesáhnout 100 liber.
V "klasickém" rallye nejde jen o výkon vozu, ale především o jeho výdrž. A v rallye vraků to platí dvojnásob.
Nevadí, že se váš speciál doplazí do cíle šnečí rychlosti, hlavně když sedm tisíc kilometrů do hlavního města Senegalu přežije. A "stodvacítku" zná každý správný Čech do posledního zarezlého šroubku.
S čím z Plymouth do Dakaru vyrazit? Tajný tip: Co zkusit velblouda...? |
Atmosféru dřevních dob dakarské rallye prvních ročníků bez doprovodných vozidel a jištění z vrtulníku okusíte až do morku kostí. Vytlačte z hloubi garáže reznoucí vzpomínku na své řidičské začátky nebo přemluvte souseda, ať vám za "metr piv" přenechá vrak, co překáží před domem, a hurá do Dakaru.
První a nejzákladnější pravidlo závodu (při pohledu na startovní pole spíše odyssey) je hodnota závodního speciálu: nesmí přesáhnout 100 liber (přibližně 4500 korun). Druhé pravidlo také slibuje velkou zábavu: do připrav auta na závod nesmíte investovat více než dalších 15 liber (asi 700 korun).
***
Více informací na oficiálních stránkách Rallye Plymouth Dakar
***
Stačí, když váš speciál vydrží cestu tam. Nazpátek se všichni startující vrací ledadlem. Plymouth rallye má totiž také humanitární rozměr. Auta, která "přežijí", se vydraží v aukci a výtěžek jde ve prospěch obyvatel oblastí, které rallye vraků postihne. Co na to říká africká příroda, kterou vraky oblažují unikajícím olejem a dýmem z výfuku, který se dá krájet, se Evropané, kteří by za likvidaci vraku museli doma ještě zaplatit, raději neptají.
Tváří v tvář (ne)cestám afriky, se rozdíly ve výkonu, velikosti a kategorii auta smazávají. Švédská ocel volva, vedle aristokratické nadřazenosti mercedesu a lidovosti golfu druhé generace. V konfrontaci s nástrahami dakarské rallye jsou si všichni rovni.
Pravou perlou jednoho z ročníků byl bakelitový zázrak z DDR - Trabant. S nejoriginálnějším rallyeovým speciálem však startovala stáj "Creamy treats" dvou bratrů z Michiganu. Maratón absolovovali se starou zmrzlinářskou dodávkou. V parnu sahary přeci přijde zmrzlina k chuti.
Čtěte také: S nebezpečím musím počítat
(Karel Loprais a jeho tatrovka)
Závodní speciál Rallye Plymouth Dakar připravený ke startu |