Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D47 napříč Ostravskem bude o rok dřív

  12:57aktualizováno  14:02
Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že zprovozní část dálnice D47 už v roce 2007. Řidiči se tak dočkají nových 17 kilometrů o rok dřív, než se původně plánovalo. Získají tak průtah Ostravou a trasu až po Bohumín.

D47 dokončuje úsek k Bohumínu. Ilustrační foto. | foto: Jan KarásekMF DNES

Podle odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) projede v roce 2010 ostravským úsekem dálnice D47 přes 40 tisíc vozů denně.

"Kromě finančních nákladů si stavba vyžádala nasazení více než deseti tisíc pracovníků, kteří se po celou dobu na výstavbě podílejí," uvedl šéf ŘSD Petr Laušman.

Dálnice D47 se po svém dokončení spojí s D1 a získá stejné označení. Následným napojením na polskou A1 se budou moci řidiči dostat až do Gdaňsku, který leží na severu Polska. Celá dálnice D1 z Prahy k česko-polským hranicím bude měřit celkem 377 kilometrů.

V roce 2008 budou následovat úseky mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou. Ministerstvo dopravy chce co nejdříve získat územní rozhodnutí o úseku z Bohumína k česko-polské hranici.

Celkové náklady na výstavbu dálnice dosáhnou částky 57 miliard korun. "S ohledem na to, jak komplikovaná stavba dálnice D47 je, tak je to částka na stejné úrovni jako u jiných staveb dálničních komunikací v České republice," doplnil Laušman.

Jako nejproblematičtější úsek vidí část z Bohumína na hranici s Polskem, kde stále chybí územní rozhodnutí. "Chceme s příslušnými orgány iniciovat co možná nejrychlejší vyřešení majetkoprávních a ekologických otázek, aby se mohlo začít stavět a celá dálnice tak byla dokončena," doplnil šéf ŘSD.

Právě kvůli navýšení rozpočtu iniciovala senátorka Jitka Seitlová vznik kontrolní komise. D47 totiž měla původně přijít na padesát miliard včetně přípravných prací. Stát kvůli tomu vydal dluhopisy. - více zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.