D47 dokončuje úsek k Bohumínu. Ilustrační foto.

D47 dokončuje úsek k Bohumínu. Ilustrační foto. | foto: Jan Karásek, MF DNES

Dálnice D47 napříč Ostravskem bude o rok dřív

  • 2
Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že zprovozní část dálnice D47 už v roce 2007. Řidiči se tak dočkají nových 17 kilometrů o rok dřív, než se původně plánovalo. Získají tak průtah Ostravou a trasu až po Bohumín.

Podle odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) projede v roce 2010 ostravským úsekem dálnice D47 přes 40 tisíc vozů denně.

"Kromě finančních nákladů si stavba vyžádala nasazení více než deseti tisíc pracovníků, kteří se po celou dobu na výstavbě podílejí," uvedl šéf ŘSD Petr Laušman.

Dálnice D47 se po svém dokončení spojí s D1 a získá stejné označení. Následným napojením na polskou A1 se budou moci řidiči dostat až do Gdaňsku, který leží na severu Polska. Celá dálnice D1 z Prahy k česko-polským hranicím bude měřit celkem 377 kilometrů.

V roce 2008 budou následovat úseky mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou. Ministerstvo dopravy chce co nejdříve získat územní rozhodnutí o úseku z Bohumína k česko-polské hranici.

Celkové náklady na výstavbu dálnice dosáhnou částky 57 miliard korun. "S ohledem na to, jak komplikovaná stavba dálnice D47 je, tak je to částka na stejné úrovni jako u jiných staveb dálničních komunikací v České republice," doplnil Laušman.

Jako nejproblematičtější úsek vidí část z Bohumína na hranici s Polskem, kde stále chybí územní rozhodnutí. "Chceme s příslušnými orgány iniciovat co možná nejrychlejší vyřešení majetkoprávních a ekologických otázek, aby se mohlo začít stavět a celá dálnice tak byla dokončena," doplnil šéf ŘSD.

Právě kvůli navýšení rozpočtu iniciovala senátorka Jitka Seitlová vznik kontrolní komise. D47 totiž měla původně přijít na padesát miliard včetně přípravných prací. Stát kvůli tomu vydal dluhopisy. - více zde

,