Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice na Hradec je nejbezpečnější, umírá se na ní nejmíň

  15:10aktualizováno  15:10
Dálnice směřující z Prahy na východ Čech je nejbezpečnější v republice. A to jak co do počtu tragických dopravních nehod, tak ve statistice, která vypočítává relativní nehodovost a bere v potaz intenzitu dopravy a kilometrickou délku silnice.

Stopy po nehodě přívěsu s koňmi po nehodě na 77,5. kilometru dálnice D11 (16.5.2009) | foto: HZS Královéhradeckého kraje

Na novém úseku dálnice, který byl otevřen na konci roku 2006, dokonce nezemřel ani jeden motorista.

"To, že je dálnice D11 na svém průtahu Pardubickým a Královéhradeckým krajem tak bezpečná, je shoda více okolností," říká východočeská policejní mluvčí Iva Marková. Podle dopravních policistů je nejdůležitější, že je úsek nový, a proto využívá moderní konstrukční prvky. Kromě toho tam pravidelně hlídkuje dálniční policie.

"Další důležitou věcí je, že na poslední úsek dálnice nesmí kamiony," dodává Marková. Asi nejdůležitějším důvodem je, že oproti jiným dálnicím na D11 nejezdí tolik aut.

"Jezdím pravidelně po dálnici hradecké a po dálnici na Ústí nad Labem, provoz na obou je nesrovnatelný. Zatímco na ústecké dálnici je i o víkendech poměrně dost plno, na hradecké se dá plynule projet i v pátek odpoledne a hustší doprava je až patnáct kilometrů před Prahou," říká řidička Sylva Adamičková.

Na dálnici D11, která spojuje Hradec Králové a Prahu, v roce 2008 dopravních nehod ještě ubylo. Zatímco v roce 2007 jich bylo 564, vloni 496.

Počet dopravních nehod na spojce východních Čech a hlavního města sice není nejnižší, ale následky nehod obvykle nejsou tragické.

Navíc po otevření dálnice ubylo nehod i na silnici první třídy číslo jedenáct, která je souběžná s dálnicí. Zatímco v roce 2006 tam zemřelo čtrnáct řidičů, vloni o deset méně.

Nejnebezpečnější dálnicí zůstává D1, která spojuje Prahu a Brno, následovaná dálnicí D5, která vede z hlavního města na hraniční přechod Rozvadov.

Celková škoda způsobená nehodami na českých dálnicích poklesla. Zatímco v roce 2007 dosáhla 6,382 miliardy, v roce 2008 byla 6,296 miliardy korun.

Nehody na dálnicích
D1 Praha - Brno
V roce 2008 se na ní stalo 3 619 nehod
D5 Praha - Rozvadov
V roce 2008 se na ní stalo 756 nehod
D11 Praha - Hradec Králové
V roce 2008 se na ní stalo 496 nehod





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.