Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další BMW do lehkého terénu: X0 exkluzivně na iDNES.cz

aktualizováno  13:30
BMW je synonymem pro požitek z jízdy, lhostejno mluvíme-li o motorkách nebo autech. Nový model motorkářského BMW demonstruje, jak silné je pojítko mezi motocyklovou a automobilovou částí této mnichovské značky. Nové lehké nářadí pro motorkáře dostalo nejmodernější technologii, kterou BMW chystá uvést především do aut v rámci boje se spotřebou a emisemi. Redakce iDNES.cz dostala jako jediná na světě s předstihem oficiální fotky nového modelu X0!

Vzpomínáte? Před čtyřmi lety si BMW zvolilo brněnský autosalon pro světovou premiéru stávající řady pět (ČTĚTE ZDE). Díky skvělým prodejním výsledkům a silné pozici značky na našem trhu se BMW rozhodlo ukázat nový model opět nejdříve Česku. Protentokrát vidí české publikum poprvé na světě nejnovější model označený X0, který míří za milovníky motocyklů.

BMW naplánovalo uveřejnění fotek na úterních 16:00 (jak bývá u značky zvykem). iDNES.cz ale dostalo povolení uveřejnit podobu nového motocyklu ještě před skončením informačního embarga.

Představení naživo proběhne v průběhu léta. Pro prezentaci nového modelu výrobce vymyslel zcela nový přímý model prodeje. X0 se bude prezentovat na náměstích velkých měst a v obchodních centrech, klasické motosalony BMW protentokrát vynechá. Také proto, že milánský motoveletrh se koná až koncem září a BMW chce s X0 stihnout leště letošní letní sezonu.

Značka chce novým strojem zdůraznit silné provázání s automobilkou BMW. Jméno proto odkazuje na stále oblíbenější sportovně-užitková auta (SUV), která se v nabídce spřízněné automobilky skvěle zabydlela. Nejposlednější autonovinka − model X6 − je toho zářným důkazem.

Nutno poznamenat, že X0 na fotografiích je čistokrevný salonní model do terénu. Svým jménem se hlásí k oblíbeným SUV, na fotografování si ale obul slušivější silniční pláště.

BMW X0BMW X0BMW X0



 


X ve jménu značí potlačené terénní sklony lehkého modelu. 0 zase zdůrazňuje nulové emise.

V rámci boje s ekologickou zátěží, které spalovací motory znamenají pro životní prostředí, se BMW dostalo asi nejdál ze všech světových výrobců. Novou převratnou technologii HPT (Human Power Technology) přináší do sériové výroby právě X0. Stoupající cena paliv a rostoucí tlaky evropských regulačních úřadů na snižování emisí pravděpodobně způsobí, že tento zdroj energie bude časem využívat stále více aut a motorek.

"HPT je naší nadějí do budoucnosti, vyjadřuje technologický náskok značky," píše se v tiskové zprávě. Prozatím jde automobilka BMW cestou tzv. "downsizingu", tedy zmenšování objemů svých pohonných jednotek a jejich osazování turbodmychadly, která "naženou" chybějící koně. A právě k nule, kterou má novinka v názvu, tento trend pravděpodobně časem dospěje.

Motocyklový výrobce předpokládá, že i díky minimalizovaným nákladům na provoz, jednoduchému ovládání a kompaktním rozměrům půjde BMW X0 na dračku. Prý s ním také konstruktéři počítali při návrhu nového velkého SUV X6 a do zavazadlového prostoru umístili speciální úchyty na X0.

Na X0 mohou jezdit i nezletilí motorkáři. Za historický úspěch lze považovat dohodu s vládami všech členských zemí EU a Švýcarska, která zaručuje, že pro řízení X0 nemusíte mít řidičské oprávnění. "Vyšli nám vstříc právě díky pokrokové technologii HPT," říká zdroj z firmy, který nechtěl být jmenován. Negativem je naopak fakt, že díky malému výkonu s X0 nemůžete na dálnice a silnice prvních tříd.

Prémiová značka se protentokrát rozhodla překvapit cenou nového modelu. Podle neoficiálních pramenů se má pohybovat na úrovni čínské konkurence. "Rozvíjející trhy jsou pro nás nadějí pro budoucnost. Chceme tedy nabídnout kvalitní výrobek na cenu, která by měla odradit i nekalou konkurenci," uvádí BMW s narážkou na nepovedené čínské kopie jejího velkého SUV X5. Čtěte více...

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.