Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další koncept bez výfuku. Seat Ibe jezdí na elektrony

aktualizováno 
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Elektromobil v garáži nám parkovat bude, to je jisté. Kromě městských krabiček, které nás s bzučením odvezou do práce a pro prací prášek, budeme chtít i auta pro radost. Obojí by měl zvládnout Seat IBE.

Pro pařížskou autopřehlídku si španělská automobilka přichystala elektrokoncept. IBE je dynamicky tvarovaný malý hatchback, Seat ale trvá na tom, že je to kupé.

Seat IBE

Než tvar povedené 383 centimetrů (o dvacet míň než má ibiza) dlouhé karoserie je důležitější technika. Mrňouse s prostorným a elegantním interiérem 2+2 pohání elektromotor s maximálním výkonem 75 kilowattů a maximem kroutícího momentu na 200 newtonmetrech. Hodnota trvale dodávaného výkonu je ovšem omezena na 50 kW, stejně jako nejvyšší rychlost na 160 km/h.

Jen 123 centimetrů vysoký ibe se na padesátku rozjede za 5,5 sekundy, na stovku to trvá necelých deset sekund (přesně 9,7).

Akumulátory Li-Ion jsou pod podlahou u zadní nápravy. Baterky s kapacitou 18 kWh mají stačit na stotřicetikilometrový dojezd. Díky konstrukci, kombinující díly z hliníku a oceli, se konstruktéři dostali na hmotnost 1100 kilogramů.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Interiér je minimalistický. Co je, ovládá se přes dotykový displej. Navíc je ibe stále ve spojení s chytrým telefonem ve vaší kapse. Ovládací prvky zredukovali designéři na absolutní minimum. Namísto voliče převodovky stačí tlačítka.

Seat IBE

"IBE je genofondem pro příští generaci našich vozidel," říká šéfdesignér značky Luc Donckerwolke. "Ibe značí zároveň zahájení speciálního projektu na podporu a rozvoj elektrické mobility ve Španělsku," uvádí automobilka.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.