Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další luxusní Citroën se představuje. DS5 je neobvyklé kombi

  14:00aktualizováno  14:00
Na autosalonu v Šanghaji se představuje nový Citroën DS5, prozatím největší typ luxusní řady výrobce. Kombík oblečený do neobvyklých tvarů láká především na špičkové provedení interiéru. A také na první hybridní pohonné ústrojí značky.

Citroën DS5 | foto: Citroën

Tisková zpráva Citroënu hovoří o nové DS5 v superlativech. Na každé ze sedmi stran se to jedinečností, výjimečností, inovacemi, odvahou, osobitostí, nekompromisností a elegancí jenom hemží.

Pravda je, že DS5 je docela neobvyklé auto. S délkou jen lehce přes 4,5 metru se řadí spíše na horní okraj nižší střední třídy a jeho karoserie by se dala nazvat tak trochu přerostlým hatchbackem. Rozvor téměř 273 centimetrů ale neomylně DS5 posílá do střední třídy, kam patří i použitou technikou. Nezvyklé tvary karoserie asi nejvíce připomínají nepříliš oblíbený Fiat Croma, ale ten byl podstatně větší.

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového nebo ojetého Citroënu? Vyberte si na Automodul.cz.

Takže si vyberte: buď je to velký pětidveřový hatchback, nebo malé kombi střední třídy s originálními tvary, moderní technikou a špičkově provedeným interiérem. Nový model stylové řady Citroënu se umně vyhýbá přímé konfrontaci se zavedenou prémiovou konkurencí od BMW, Audi nebo Mercedesu. Jak výhodný bude tento krok v praxi, ukáží až prodejní čísla. Ta první ale neuvidíme dříve než koncem letošního roku, kdy se začne DS5 prodávat.

Na rozdíl od Němců, kteří ve střední třídě lákají především na sportovní notu, se DS5 soustředí na maximální pohodlí posádky. Zatímco vnější design auta může být hodnocen různě, u interiéru není pochyb o tom, že je velmi luxusní a že byl navrhován s citem pro detail. DS5 tak bude ideálním společníkem na daleké cesty třeba napříč Evropou. Ostatně, Citroën se chlubí tím, že řidič má za volantem  pozici jako ve velkých cestovních kupé "granturismo" a posádka má dostatek prostoru a pohodlí.

DS5 dostane v interiéru kvalitní materiály, podíl kůže, broušených a leštěných kovů a dalších podobných materiálů bude podstatně vyšší než v obvyklých vozech dané třídy. Auto také dostane tu nejlepší techniku, kterou má automobilka na skladu. Řidič tak bude moci řadu důležitých údajů sledovat na průhledovém head-up displeji, s řízením vozu mu pomůže i systém inteligentní kontroly trakce ITC, k dispozici je automatické ovládání dálkových a potkávacích světel nebo systém pro udržování v jízdním pruhu.

Jako první Citroën pak DS5 přináší plně hybridní technologii. Dvoulitrový turbodiesel HDI s výkonem 120 kW (163 koní) je spojen s elektromotory. Celkově soustava dodává až 200 koní, elektromotory přitom na rozdíl od spalovacího motoru pohánějí zadní nápravu. Automobilka slibuje extrémně nízké emise CO2. Konkrétní hodnota má být 99 gramů na kilometr.

Dvoulitrový turbodiesel si budou moci zákazníci pořídit i v nehybridní verzi, pak dostanou k dispozici jen 163 koní. Na výběr je verze s šestistupňovou automatickou, nebo manuální robotizovanou převodovkou. Robotizovanou verzi má i hybridní varianta a také nejslabší diesel 1,6 HDI s výkonem 82 kW (112 koní). Benzínové motorizace představuje čtyřválec 1,6 THP ve dvou výkonových verzích – 114 a 147 kW (156 a 200 koní). Slabší verze bude s automatem, silnější pak s manuální převodovkou.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.