Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další speciální Bugatti Veyron: a ruce sis myl?!

aktualizováno 
Když konečně přesvědčíte ochranku, aby vás do bleděmodrého bugatti v Ženevě pustila, můžete si volant v ceně fabie osahat jen v bílých rukavicích, které vám dají. A stejně vás za chvíli vyženou. Do Bugatti Veyron se tak nějak ostýcháte posadit. Radši si ty rukavice na potící se ruce ale natáhnete a pro jistotu překontrolujete čistotu dalších svršků.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Na ženevském autosalonu Bugatti oficiálně představilo speciální edici Bleu Centenaire připravenou ke stému výročí založení značky. Nová edice je vyvedena pro značku Bugatti v typické modré.

Bugatti připravuje jednu speciální edici svého supersportu veyron za druhou. Ta poslední, Bleu Centenaire, je však výjimečná tím, že jejím nákupem oslavíte sté výročí značky Bugatti.

Ještě před oficiální premiérou se spekulovalo, že by nová speciální edice měla nabídnout vyšší výkon, a tím i vyšší maximální rychlost. Tyto informace se však ukázaly jako liché. Stále má "jen" 1 001 koní a jede 407 kilometrů v hodině.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire

Jediným technickým vylepšením nového bugatti je pouze snížení hmotnosti o 100 kilogramů. Hmotnost exkluzivního supersportu tak poklesla z 1 888 kilogramů na stále vysokých 1 788.

Podobnou odtučňovací kúru ale výrobce naordinoval již speciálnímu provedení veyronu, pojmenovanému Pur Sang. Hmotnost se podařilo snížit použitím komponentů z uhlíkových vláken a hliníku. Výkonové parametry zůstaly zachovány – více o veyronu zde.

Veyron se obvykle nabízí ve dvoubarevném provedení. Speciální edice vytvořená k oslavě výročí značky ale dostala celomodrý kabát. Veyron Bleu Centenaire však má modrou karoserii ve dvou úpravách – matné a lesklé.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire

Modré bugatti je ozdobeno doplňky z leštěného hliníku, ze kterého jsou vyrobeny lišty kolem oken nebo zpětná zrcátka. Stejně jako všechny veyrony modelového roku 2009 dostala i výroční edice nová LED světla a další vylepšení.

Interiér se nese v duchu elegantního luxusu díky použití bílé kůže. Kožené nejsou pouze sedačky, ale je jí také potažena středová konzole. Bugatti si za modrého výročního veyrona účtuje astronomických 1,35 milionu eur, tedy v přepočtu 37,5 milionu korun. V ceně navíc není započtena daň a přepravní náklady.

A ty bílé rukavice pak musíte po vystoupení z auta vrátit.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire

Mimochodem...

Modrý lak má i opodál představený nejnovější model mladoboleslavské automobilky, která přetáhla Bugatti šéfdesignéra. Uvidíme, čím dalším Jozef Kabaň škodovky "bugatkám" přiblíží...

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.